Pedaalgevoel & prestaties
De beste manier om te beschrijven hoe uw remmen aanvoelen zonder onze Brake Booster Eliminator (BBE) | Rembooster-verwijderkit is: 10-80% remmen is ongeveer hetzelfde als goede remmen bij een boosteropstelling. Het zware remmen van 81-100% vereist iets meer beeninspanning, maar het is waar dit product echt tot zijn recht komt. Hiermee is je remervaring tegen de rem blokkeergrens aan aanzienlijk beter. Met de BBE krijg je elke keer exact dezelfde remming terwijl boosterinstellingen niet consistent zijn. Je krijgt een pedaal waarmee je gemakkelijk remniveaus kunt moduleren. Je auto stopt net zo snel als met een booster. Een goede opstelling is iets dat we sterk benadrukken. Er zijn een aantal belangrijke basisprincipes om goed te remmen.
Het gebruikelijke horen zeggen van het uitschakelen van de booster is dat het pedaal te hard is om comfortabel op en buiten het circuit te rijden. Dit komt door een onjuist ontwerp en configuratie. De sleutel tot een geweldig pedaalgevoel en meer gecontroleerd remmen is een hoofdcilinder van de juiste maat voor uw rempedaalverhouding, een instelbare klep voor het aanpassen van de voorrem van de achterrem & prestatieremblokken voor snelle klemkracht die door deze opstelling wordt gecreëerd (de compound zorgt voor snel bijten) .
De BBE werkt prima met grotere remklauwen. Daar hebben we veel ervaring mee. Chase Bays heeft de kit niet alleen meer dan 8 jaar lang zelf getest, maar ook verkocht aan meer dan 2.000 klanten.
Het vergroten van de boring van de hoofdcilinder maakt het pedaal zwaarder. Als een 1 inch boring hoofdcilinder met OEM-pedaal en geen remversterker zou worden gebruikt, zou het pedaal te stijf zijn om de auto goed te laten remmen. Remmen is rauw zonder remversterker. Dit betekent dat er minder ruimte is voor fouten bij een slecht ontworpen installatie.
De pedaalverhouding moet worden afgestemd op het uitgangsvolume van de hoofdcilinder. Het is wat direct effect heeft op hoe je pedaal aanvoelt en hoe je remt. We vragen het chassis waarin dit wordt geïnstalleerd om een perfecte match hoofdcilindergrootte te creëren voor de OEM-pedaalverhouding. Als we de verhouding niet hebben gemeten op het chassis dat u typt, kunnen we u om enkele metingen vragen.
Grotere MC = harder pedaalgevoel. Moeilijker te duwen en kortere pedaal slag.
Kleinere MC = zachter pedaalgevoel. Gemakkelijker te duwen en langere pedaal slag.
Perfecte MC = degene die we u zullen bieden. Gemiddelde stijfheid, precies de juiste verplaatsing, en gemakkelijk te remmen bij normaal remmen. Max remmen vereist iets meer inspanning van de benen, maar creëert meer controle zonder de remmen gemakkelijk te blokkeren.
Product testen
ChaseBays is het enige bedrijf dat deze opstelling op schema test. We doen de wiskunde met behulp van uw specifieke chassisinvoer om de juiste hoofdcilindergrootte te bepalen.
Remleidingen & enkele output
Dit werkt niet met fabrieksremleidingen. Dit komt omdat de hoofdcilinder een ontwerp met één uitlaat is in plaats van twee / drie of vier zoals de meeste OEM-hoofdcilinders. Een veel voorkomende misvatting is om te geloven dat dit een hoger faalrisico veroorzaakt door een gebrek aan een back-uplijn als een lijn faalt. De meeste OEM-hoofdcilinders zijn intern nog steeds eenmalig en hebben hetzelfde veronderstelde 'risico' voor onze hoofdcilinder. Gebruik altijd remleidingen van goede kwaliteit die vrij zijn van bewegende delen.
De remdruk wordt bepaald door de diameter van de hoofdcilinder. Voertuigen met maximaal 4 uitgangen op de hoofdcilinder hebben een drukuitgang die intern wordt geregeld door boring. Het toegenomen aantal uitgangen vertaalt zich niet in meer remvermogen. Dit heeft wel een enkele uitgang, maar dit vertaalt zich niet in minder remdruk of prestaties.
In deze kit zit een plug-and-play remleidingverplaatsing kit inclusief instelbare klep voor verschillende chassis. Als we geen remleidingverplaatsing voor uw chassis maken, hebben we een oplossing gemaakt met onderdelen van onze set.
Gewichts- en ruimtebesparingen
Dit product is slechts 0.7kg. MC & Booster wegen overal van 4.5-10 kg. Als u ABS verwijdert, is dit een extra 14 kg. Een populaire reden om hierop over te schakelen, is het plaatsen van grotere motor (en) of accessoires (turbo, inlaat, itb). U kunt meer dan 7.5 cm aan ruimtebesparing in alle richtingen verwachten en een afname van 17 cm in lengte.
Geschikt voor (voorradige onderdeel):
BMW E30
Andere soorten die we kunnen leveren:
BMW E3 Bavaria, E10 2002, E12, E21, E24, E28, E30, E34, E36 | E46 | E90 | E92
Porsche 944, 928 (alleen van toepassing op OE-boosterbevestigingspatroon met 4 bouten)
1990-1999 Volkswagen VW (alleen van toepassing op 4-bout OE booster bevestigingspatroon)
BBE - Honda | Nissan | Mazda | Mitsubishi | AE86
BBE - Subaru
BBE - Supra | SC Soarer | IS300
BBE - GS300 Aristo | Cressida | JZX