opc_loader

Koppeling aangrijp controle klep

Artikelnr: fcv-2000
Clutch Masters

Flow Control Valve

225,00
x
Artikelnummers
SKU:
3H
Voorraad
Voorraad:
 0 items
Verzendmethode
Pakketbezorging (1 of 2 werkdagen indien voorradig):
7,50
Levertijd:
1 of 2 werkdagen indien voorradig
Beschrijving

In sommige gevallen met het gebruik van agressieve koppelingen kan het opkomen van de koppeling ervoor zorgen dat er een schok door de aandrijflijn gaat en dit kan de grip van de aandrijvende wielen verbreken of schade veroorzaken (zoals een gebroken aandrijfas). Bijvoorbeeld met terugschakelen voor een bocht kan dit betekenen dat (bij BMW) de achterwielen slippen door het laten opkomen van de koppeling, wat weer overstuur kan veroorzaken. Dit kan worden opgelost met tussengas, maar soms gaat dit niet goed en dan is deze flow control valve de oplossing. Ook spaart het de aandrijflijn omdat het aangrijpen van de koppeling vloeiender gaat.

De Clutch Masters FCV-2000 (stroomregelventiel) helpt de schokbelastingen te verminderen door de koppeling een beetje te laten slippen tijdens de inschakeling. Dit wordt bereikt door het regelen van de retourstroom van de hydraulische vloeistof. Het ontkoppelen wordt niet beïnvloed, enkel het aangrijpen.

Koppeling MastersFCV is uniek op de markt doordat de gebruiker de geleverde jets kan verwisselen zonder het hydraulische systeem te onderbreken. Ontluchten van het systeem is dus nooit vereist tussen deze wisselingen van jets. We stellen voor om altijd te beginnen met de grootste meegeleverde jet en de grootte naar behoefte te verkleinen. De uiteindelijke grootte is afhankelijk van uw rijstijl en uw specifieke voertuig.

Als de aangrijping te hard is, is de opening te groot. Maar overmatige hitte en / of slijtage in de koppeling zal optreden als de opening te klein is, omdat het aangrijpen dan te langzaam gaat.

De drie meegeleverde jets zijn gemarkeerd met een enkel nummer 3, 4 en 5. (De 3 geeft aan .030 ", 4 is .040" en de 5 is .050 ")

Hoe kleiner de opening, hoe langzamer de koppeling aangrijpt, waardoor er minder snel wielspin is en de aandrijflijn minder schokt. Bij een grotere opening kan de koppeling sneller aangrijpen.

Beoordelingen (0)
Koppeling aangrijp controle klep heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.

Aanbevolen artikelen:

1.574,57
Grand Touring, GT1CD voor de BMW M3 (E30/S14) De Grand Touring kit is de laatste...
559,02
De clutch masters FX100 serie koppeling voor je M10 De FX100 is bedoeld voor straat gebruik,...
335,00
Gemaakt voor de M50/52/54 M40/42/43/44 in combinatie met M20 koppelingset. Het past op 5-bakken van...
299,00
Gemaakt voor de M20 met de krukassensor aan de voorzijde van het blok. Het 228mm vliegwiel bestaat...
999,00
Gemaakt voor de M50/52/54 M40/42/43/44 in combinatie met Clutchmasters M20 FX400 koppelingset. Het...
719,95
De clutch masters FX300 serie koppeling voor je M20. De FX300 is bedoeld voor straat gebruik,...

Alternatieve artikelen:

28,00
Deze messing kantel pin vervangt de fabrieks plastic variant (21 51 1 202 659)....
27,50
RVS koppelings leiding. Te bestellen in 2 varianten.  1) Rechte slang (ca. 25cm) 2)...
1.574,57
Grand Touring, GT1CD voor de BMW M3 (E30/S14) De Grand Touring kit is de laatste...
87,00
Set van 8x M12x1,5,28mm extra sterke vliegwiel bouten. Geschikt voor S14 (E30...
15,50
Aluminium adapter 90 graden. D03 (3/8 x 24). Te gebruiken bij RVS slangen zoals BMW E30 koppeling...
1.574,57
Grand Touring De Grand Touring kit is de laatste ontwikkeling van de OS Giken koppeling lijn...
Is dit iets voor u?
Winkelwagen
Uw winkelwagen is leeg
Laatst bekeken items