opc_loader

Sport stoptech achter remblokken E23, E24, E28, E30, E34

Artikelnr: 309.02790
Stoptech
71,96
x
Artikelnummers
SKU:
1F
Voorraad
Voorraad:
 3 items
Verzendmethode
Pakketbezorging (1 of 2 werkdagen indien voorradig):
7,50
Levertijd:
1 of 2 werkdagen indien voorradig
Beschrijving

StopTech Sport remblokken (prefix 309) voor de BMW E30 (Niet M3).

  • Hoge MOT om faden te voorkomen
  • Uitstekende bite (aangrijpen van de remmen)
  • Remt ook goed als ze koud zijn
  • Para-Aramide Composites voor Lineaire Reactie
  • Dyno bewezen prestatie en duurzaamheid
  • Ideaal voor sportief openbare weg gebruik en circuit

De blokken vallen in dezelfde categorie als Ferodo DS25000/3000 en Hawk HP+/HT10. Zie extra informatie voor modellen. 

Remblokken dienen ingereden te worden om de harsen er uit te koken: 2 maal (met tussenpozen van koelen/stukje rustig rijden) 10 keer hard remmen van 100 naar 10 km/u tegen de abs/blokkeren aan.

Let op! Niet remmen tot stilstand, zodat het remblokmateriaal gelijkmatig over de schijf wordt verdeeld. Zie extra informatie voor complete omschrijving van de procedure.

Extra informatie

Achterzijde:

BMW 316   1.6 (E30)  82-93
BMW 316   1.8 (E30) 83-88
BMW 318 1.8 (E30)  82-93
BMW 320 2.0 (E30) 82-90
BMW 320 2.0 Estate (E30) 88-93
BMW 323 2.3 (E30) 82-85
BMW 324 2.4 D (E30)(ABS) 85-91
BMW 324 2.4 TD (E30) 87-93
BMW 325 2.5 (E30)  87-93
BMW 325 2.7 (E30) 85-87
BMW 325X (4WD) 2.5 (E30) 85-91
BMW 518 1.8 (E28) 81-87
BMW 520 2.0 (E28) 81-87
BMW 524 2.4 D (E28) 86-88
BMW 524 2.4 TD (E28) 83-88
BMW 525 2.5 (E28) 81-88
BMW 525 2.7 (E28) 81-88
BMW 525 2.7 (E34) 87-88
BMW 528 2.8 (E28) 81-88
BMW M535 3.5 (E28) 85-88
BMW 535 3.5 (E28) 81-88
BMW 628 2.8 (E24) 82-88
BMW M635 3.5 (E24) 83-89
BMW 635 3.5 (E24) 82-90
BMW 728 2.8 (E23) 82-86
BMW 735 3.5 (E23) 81-86
BMW 745 4.5 (E23) 81-86
BMW M5 3.5 (E28) 85-88
BMW M635 3.5 (E24) 85-89
BMW Z1 2.5  88-90

Pad en rotor bed-in theorie, definities en procedures
StopTech's aanbevolen procedure voor op het inrijden van het remsystemen

door Matt Weiss van StopTech


Wanneer een systeem zowel nieuwe schijven als remblokken heeft, zijn er twee verschillende doelstellingen voor het inrijden van een remsysteem: het op een voorgeschreven wijze verwarmen van de remrotors en remblokken, om het remblokmateriaal gelijkmatig over te brengen op de rotoren; en het rijpen van het remblokmateriaal, zodat harsen die worden gebruikt om te binden en het te vormen, uit het blokje worden 'gekookt'.

Het eerste doel wordt bereikt door een reeks aanslagen uit te voeren, zodat de remrotor en het blokmateriaal gestaag worden verwarmd tot een temperatuur die de overdracht van padmateriaal op het wrijvingsoppervlak van de remrotor bevordert. Er is echter één valkuil in dit proces die moet worden vermeden. De rotor en daarmee het voertuig moeten niet volledig tot stilstand worden gebracht, terwijl de remmen nog steeds worden gebruikt, omdat dit een gelijke overdracht van padmateriaal op het wrijvingsoppervlak in gevaar kan brengen.

Het tweede doel van het inbindproces wordt bereikt door een andere set stops uit te voeren om het pad zelf te laten rijpen. Dit zorgt ervoor dat harsen die worden gebruikt om te binden en het blokmateriaal te vormen, uit het blokje worden "gekookt", op het punt waar het blokje het wrijvingsoppervlak van de rotor raakt.

Het bed-in proces is niet compleet totdat beide sets stops zijn uitgevoerd.

Inbedden van Street Performance Pads
Voor een typisch remsysteem met prestaties dat gebruikmaakt van straatprestatieblokjes, zal een reeks van tien gedeeltelijke remacties, van 100 km / u tot 10 km / u, doorgaans de temperatuur van de remonderdelen voldoende verhogen om als één inbedset te worden beschouwd. Elk van de tien gedeeltelijke remacties moet een gematigde tot hoge vertraging bereiken (ongeveer 80 tot 90% van de vertraging die nodig is om de remmen te laten blokkeren en / of om het ABS in te schakelen), en ze moeten de een na de ander worden gemaakt, zonder zodat de remmen tussendoor kunnen afkoelen.

Afhankelijk van de samenstelling van het remblokmateriaal, lijkt de remwrijving iets beter te worden en zal deze bij ongeveer de vijfde stop (rond de tijd dat een remblokgeur detecteerbaar is in de auto) enigszins afnemen of vervagen. Dit betekent niet dat de remmen ingelopen zijn. Dit fenomeen staat bekend als een groene vervaging, omdat het kenmerkend is voor onrijpe of 'groene' pads, waarbij de harsen nog steeds uit het padmateriaal moeten worden verdreven, op het punt waar de pads de rotoren raken. In dit geval is de bovenste temperatuurgrens van het wrijvingsmateriaal nog niet bereikt.

Net als bij het inrijden van een set remmen, moet er voor gezorgd worden dat de langere remafstand nodig is met onvolledig geplaatste pads. Deze eerste reeks stops in het bed-in proces is pas compleet als alle tien stops zijn uitgevoerd - niet eerder. Het systeem zou dan moeten kunnen afkoelen door het voertuig op de hoogst veilige snelheid te laten rijden voor de omstandigheden, zonder het tot stilstand te brengen terwijl de remmen nog steeds worden gebruikt. Nadat het voertuig is afgekoeld, moet een tweede set van tien gedeeltelijke remmanoeuvres worden uitgevoerd, gevolgd door een andere koelingsoefening. In sommige situaties is een derde set nuttig, maar twee zijn normaal gesproken voldoende.

Beoordelingen (0)
Sport stoptech achter remblokken E23, E24, E28, E30, E34 heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.

Aanbevolen artikelen:

16,00
RX Racing rem vloeistof. Voor motorsport gebruik. Zeer hoog kookpunt. Droog kookpunt 328 graden...
79,50
Dit is de beste manier om de prestaties van uw standaard remklauwen te verhogen zonder voor een Big...
132,50
Kit van 6 remslangen met hoogwaardig roestvrijstalen mantel. Vervang je versleten oude rubberen...

Alternatieve artikelen:

71,96
StopTech Sport remblokken (prefix 309) voor de BMW E30 (Niet M3). Hoge MOT om faden te...
185,00
Carbon Lorraine RC6 Remblokken voor de BMW E30 achteras. Deze remblokken zijn duurder, maar...
125,84
De DS3000 serie is met name geschikt voor gebruik op het circuit, ook bij zeer hoge...
Is dit iets voor u?
27,95
Winkelwagen
Uw winkelwagen is leeg