opc_loader

BMW F07-G38 Sperdifferentieel LSD

Artikelnr: x35i-x50i-lsd

Sperdifferentieel BMW 5 en 6 serie achteras (inclusief GT, GC, cabrio en touring)

2.899,00
Voorraad
Voorraad:
  0  items
Verzendmethode
Pakketbezorging:
35,00
Levertijd:
1 of 2 werkdagen indien voorradig
Beschrijving

SCROLL DOWN FOR ENGLISH

Compleet sperdifferentieel voor de 520i-m550D en 6 serie. De prijs is met inruil van het originele differentieel. Montage is mogelijk tegen meerprijs.

Het differentieel is compleet gereviseerd en hierbij voorzien van nieuwe lagers, oliekeerringen en een nieuwe OS Giken Superlock sperklok. Dit is het beste sperdifferentieel wat te verkrijgen is voor deze auto's.No more one tire fire!

Bijvoorbeeld de 535i, 550i, M550D, 640i, zijn zeer snelle auto's. Helaas heeft BMW ervoor gekozen om de afstand naar de M5 en M6 kunstmatig hoog te houden, met name door het achterwege laten van een sperdifferentieel. 

Wat is dan het nadeel tijdens het rijden zonder sperdifferentieel?
Het vermogen verdwijnt naar het wiel met het minste grip. Zet je dus 1 wiel op sneeuw en je geeft gas dan zal het wiel op de sneeuw slippen. Ook wanneer je sportief gaat rijden met de auto en bochten neemt zal steeds 1 van de achterwielen minder goed op de weg gedrukt worden door de stuurbewegingen, dit wiel zal steeds slippen onder vermogen.

En wat doet het sperdifferentieel aan dat probleem?
Het sperdifferentieel zorgt ervoor dat het vermogen naar beide wielen wordt gestuurd. Dus in plaats van het slippen van 1 wiel zul je nu harder accelereren omdat het wiel wat het beste van de twee aan de weg wordt gedrukt ook wordt aangedreven. 

Maar ik hoef niet iedere bocht te driften..
Dat is niet het idee. Een goed sperdifferentieel zorgt juist voor veel extra grip, dus minder snel uitbreken van de achterkant. In de racerij is driften geen doel, maar is een sperdifferentieel wel een enorm voordeel en maakt het de auto veel sneller en beter controleerbaar.

Waarom willen drifters dan een sperdifferentieel?
Er is meer grip met een sper, maar wanneer er dan alsnog teveel gas wordt gegeven en de auto in een drift raakt is deze beter te controleren. Dus in eerste instantie is er meer grip, en als hier bewust overheen wordt gegaan is driften beter mogelijk. 

Wat is dan het verschil in de praktijk met twee dezelfde auto's, de ene met sperdifferentieel en de andere zonder?
Stel dat deze auto's achter elkaar aanrijden over bochtige wegen, dan zal de auto met sper harder door de bochten kunnen en steeds bocht uit op grip wegrijden van de auto zonder sper. Ook bij een launch vanaf stilstand heeft de auto met sper meer tractie en trekt dus harder op.

Wat is de eerste ervaring van klanten na installatie?
Wat men eigenlijk altijd noemt is dat de auto ineens veel meer grip heeft en hierdoor veel beter aanvoelt. Ook is een drift beter te controleren, en is het geen zwieper zoals het vaak met een open (niet sper-) differentieel voelt.

Krijg ik geen klachten met mijn elektronica?
Nee, de auto 'ziet' niet dat je een sperdifferentieel hebt en zal gewoonweg minder slip aan de achterwielen detecteren. Het geeft geen problemen met tractiecontrole of DSC/ESP. 

Krijg ik geen klachten met mijn leasemaatschappij?
Nee, aan de buitenkant is er niks van te zien. 

Zijn er met rustig rijden ook nadelen zoals bijgeluiden of bonken?
Tijdens het inrijden de eerste paar honderd kilometer kan het sperdifferentieel soms wat nukkig zijn, maar dit verdwijnt vanzelf en het zal met rustig rijden dan niet anders voelen dan zonder sperdifferentieel.

ENGLISH

Complete limited slip differential for the 520i-m550D and 6 series. The price is with exchange of the original differential. Mounting is possible at extra cost. The differential is completely overhauled and then fitted with new bearings, oil seals and a new OS Giken Super Lock. This is the best LSD obtainable for these cars.

No more one tire fire!

What's the downside of driving without a limited slip differential?
The power goes to the wheel with the least grip. When you apply the throttle with one wheel on snow, that wheel will spin. Also if you drive it fast and take corners, one of the wheels will have less pressure on the road because of the steering. This wheel will always slip under power.

And what does the limited slip differential do about that problem?
The LSD ensures that the power is transmitted to both wheels. So you will now accelerate harder instead of slipping one wheel, because the wheel that is pushed to the ground is also driven.

But I do not drift every turn..
That's not the idea. A good LSD ensures the best grip, so it’s less likely to oversteer (unintentional drifting). In motorsport drifting is not a goal, but a limited slip differential will give a huge advantage because it makes the car much faster and more controllable.

Why do drifters always use a limited slip differential?
There is more grip with a lsd, but when you intentionally keep pushing the throttle the car will eventually get into a drift. So initially there is more grip, and if you go beyond this grip deliberately drifting is more controllable.

What is the difference in reality with the same two cars, one with LSD and the other without?
Suppose these cars riding tandem on winding roads, the car with LSD will have higher cornering speeds and drive away from the car without LSD. Even with a launch from standstill or hard accelerating when overtaking someone, the car will have more grip and will accelerate faster.

What is the first experience of customers after installation?
What they actually always mention is that the car suddenly has a lot more grip and therefore feels much better. Also, a drift is easier to control, and the back of the car doesn’t feel that loose anymore.

Won’t I get issues with my electronics?
No, the car doesn’t "see" that you have a limited slip differential and will simply detect less slip on the rear wheels. It does not cause problems with traction control and DSC / ESP.

Will I get complaints from my leasing company?
No, there is nothing to see from the outside.

Are there quiet ride drawbacks such as noise or banging?
The first few hundred kilometers the limited slip differential can sometimes be somewhat rough (little squeaks), but this will disappear and you won’t feel the LSD anymore when driving quietly. When driving fast you won’t hear it either, but you will have the mentioned benefits.

Beoordelingen (0)
BMW F07-G38 Sperdifferentieel LSD heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.

Aanbevolen artikelen:

750,00
Precision Gearing T-2 torsen sper passend in het BMW 168 achter differentieel voor ratio 3.15...
119,00
Aluminium hardy schijf ter vervanging van de OEM schijf die gevoelig is voor scheuren.  LK...
750,00
Precision Gearing T-2 torsen sper passend in het BMW 188K/L achter differentieel voor ratio...
35,00
OS-250R Volledig synthetische gear olie OS 250R is speciaal geformuleerd op basis van de hoogste...
409,00
Klik hier voor de standaard versie van deze shortshifter Klik hier om zelf een kleur samen te...
580,00
Onder zware rijomstandigheden kan de olietemperatuur in het differentieel hoog oplopen, met name op...

Alternatieve artikelen:

1.924,26
Quaife diff conversie (Sper + installatie in differentieel). Neem contact op voor ruilunit...
119,00
Aluminium hardy schijf ter vervanging van de OEM schijf die gevoelig is voor scheuren.  LK...
139,00
Aluminium hardy schijf ter vervanging van de OEM schijf die gevoelig is voor scheuren.  LK...
41,00
Differentieel rubber achterzijde. Origineel BMW. Dit is de beste keuze als u een zo stil mogelijke...
349,00
Zie extra informatie voor betreffende modellen met deze lagers. BMW 215L revisiekit bestaande...
35,09
Versnellingsbaksteun BMW van strongflex. Strongflex heeft deze steun zo ontworpen dat er geen staal...
Is dit iets voor u?
Winkelwagen
Laatst bekeken items