opc_loader

Voorzijde gegroefde remschijven Stoptech Esprit, Manta Record

Artikelnr: 126.36001SR 126.36001SL
Stoptech

Per set van 2. Gegroefd

230,00
x
Voorraad
Voorraad:
 -1 items
Verzendmethode
Pakketbezorging (Max. 3 werkdagen indien voorradig):
7,50
Levertijd:
Max. 3 werkdagen indien voorradig
Beschrijving

Stoptech 4x92 246mm sport remschijf. Enkeldelige remschijven met gegroefd remvlak. Beter bestand tegen regelmatige temperatuurwisselingen dan geperforeerde remschijven.

Prijs per set van 2. Gegroefd.

Geschikt voor: Zie extra informatie

Verkrijgbaar voor vrijwel alle modellen van Opel en ook beschikbaar als geperforeerde of geperforeerde en gegroefde schijven.

Cross-Drilled & Slotted Rotors

Stoptech Cross-Drilled & Slotted-rotoren zijn 1-delige, geboorde en ingelaste, direct vervangende schijven voor uw fabrieksremsysteem en beugels. Ze bieden verbeterde koeling en andere voordelen die de concurrentie niet biedt. Innovaties omvatten e-coating, dubbelschijfslijpen, volledig verspanen, draaibank balanceren en center-split gietingen, evenals de beschikbaarheid van directionele vinnen, hitte behandeling en het gebruik van Power Alloy. 


Directional Vane Design

De meeste Stoptech Cross-Drilled & Slotted-rotoren passen bij het oorspronkelijke fabrieksontwerp voor koelvinnen. In de meest populaire toepassingen voor sportwagens en lichte vrachtwagens heeft Stoptech Cross-Drilled & Slotted het ontwerp verbeterd door directionele (links- en rechtshandige) schoepen te gebruiken om de koeling te verbeteren. Dit zorgt voor een duidelijke upgrade van de originele schijven, die meestal een ontwerp met een rechte schoep of een kolom van de schoep hebben. De richtschoep is een efficiëntere luchtpomp. De resulterende toename in luchtstroom vertaalt zich in een grotere weerstand tegen remfade en sneller herstel van temperatuurpieken die worden gegenereerd door agressieve remmanoeuvres.

Cryotherapie

Stoptech Cross-Drilled & Slotted rotors zijn ook verkrijgbaar met een optionele cryogene behandeling genaamd Stoptech Cross-Drilled & Slotted Cryo. Hoewel cryogene behandeling met het blote oog onzichtbaar is, worden veel van de fleetklanten van Stoptech Cross-Drilled & Slotted verkocht op zijn vermogen om de levensduur van de remschijf te verlengen. Diepe cryogene behandeling is een eenmalig proces dat de prestaties en levensduur van metalen onderdelen, van remrotoren en motoronderdelen tot werktuigmachines en tandwielsets permanent verbetert. Met behulp van een gepatenteerd, computergestuurd proces wordt het metaal gekoeld tot -300 ° F voordat het geleidelijk wordt verwarmd tot +300 ° F en daarna langzaam terugkeert naar kamertemperatuur als de laatste stap.

E-coated finish

Elke Stoptech Cross-Drilled & Slotted rotor is afgewerkt met een zwarte e-coating aan beide zijden van de hoed, in de koelvinnen en aan de buitenrand. E-coating is een superieure, elektrostatisch aangebrachte afwerking die bestand is tegen 400 uur blootstelling aan zout water zonder te roesten. Dit is vooral belangrijk op beide bevestigingsvlakken van de hoed waar deze de naafflens en het achtervlak van het wiel raakt. Elke opeenhoping van roest in deze gebieden kan leiden tot problemen met de balans (wat resulteerd in trillende wielen).

Double Disc Ground

Stoptech Cross-Drilled & Slotted-rotors zijn voorzien van een dubbel geslepen schijf met conusvrije afwerking. Dubbel schijfslijpen zorgt voor 2 identieke zeiden, voorkomt uitloop en biedt een bijna perfecte schijfdiktevariatie. Dubbel schijfslijpen laat een niet-directionele afwerking achter op het wrijvingsoppervlak voor effectievere pad en rotor. Deze speciale afwerking zorgt ook voor stillere en soepelere stops.

 

Bewerkte afwerkingen

Stoptech Cross-Drilled & Slotted rotors hebben 100 procent volledig machinaal bewerkte afwerkingen inclusief rotorhoeden. Dit extra proces zorgt voor een betere rotorbalans en creëert een mooier, meer afgewerkt ogend component.



Mill Balancing

Stoptech Cross-Drilled & Slotted remschijven zijn met een draaibank gebalanceerd tot een tolerantie van minder dan 2 oz-inch. Deze extra bewerking vermindert feedback in verband met rotortrillingen en zorgt voor een soepele, zelfbewuste toepassing van remkracht.

 

Gesplitste gietsels

Centre-split kern gietstukken zorgen voor een goede warmteoverdracht en thermische efficiëntie, resulterend in een superieure remkracht en veiligheid.

Power Alloy

Power Alloy-metallurgie is een ander uniek kenmerk in veel rotors van Stoptech Cross-Drilled & Slotted. Kwaliteit en prestaties leven ook in de rotor. Het kiezen van de juiste gieterijpartner en werken aan de verbetering van de metallurgie maken allemaal deel uit van het continue verbeteringsproces van Stoptech Cross-Drilled & Slotted dat helpt om gevestigde doelen voor hardheid en treksterkte te bereiken. Veel van de best verkochte onderdeelnummers van Stoptech Cross-Drilled & Slotted zijn gegoten met deze Power Alloy ijzerspecificatie, een verhoging van het koolstof- en molybdeengehalte van het gietijzer. Koolstof en molybdeen bevorderen de scheurbestendigheid en verbeteren lawaai, trillingen en hardheid (NVH).

Extra informatie
  • Lotus Esprit 1975-1981 2.0 (160HP)
  • Lotus Esprit 1980-1981 2.2 (160HP)
  • Opel Ascona (B) 1975-1981 Sedan 1975-1981 Ascona 1.2 N 1976-1979
  • Opel Ascona (B) 1975-1981 Sedan 1975-1981 Ascona 1.2 S 1975-1979
  • Opel Ascona (B) 1975-1981 Sedan 1975-1981 Ascona 1.3 S 1980-1981
  • Opel Ascona (B) 1975-1981 Sedan 1975-1981 Ascona 1.6 1978-1981
  • Opel Ascona (B) 1975-1981 Sedan 1975-1981 Ascona 1.6 S 1975-1976
  • Opel Ascona (B) 1975-1981 Sedan 1975-1981 Ascona 2.0 1978-1981
  • Opel Ascona (B) 1975-1981 Sedan 1975-1981 Ascona 1.3 N 1979-1981
  • Opel Ascona (B) 1975-1981 Sedan 1975-1981 Ascona 2.1 D 1978-1981
  • Opel Ascona (B) 1975-1981 Sedan 1975-1981 Ascona 1.6 1975-1978
  • Opel Ascona (B) 1975-1981 Sedan 1975-1981 Ascona 1.9 S 1975-1978
  • Opel Ascona (B) 1975-1981 Sedan 1975-1981 Ascona 400 2.4 1979-1981
  • Opel Kadett (C) 1973-1979 Sedan 1973-1979 Kadett 1600 S 1.6 1973-1979
  • Opel Kadett (C) 1973-1979 Coupe 1973-1979 Kadett Coupe GT/E 1.9 1975-1977
  • Opel Kadett (C) 1973-1979 Coupe 1973-1979 Kadett Coupe GT/E 2.0 1977-1979
  • Opel Manta (B) 1975-1988 Coupe (B) 1975-1981 Manta 1.2 1975-1978
  • Opel Manta (B) 1975-1988 Coupe (B) 1975-1981 Manta 1.6 1975-1978
  • Opel Manta (B) 1975-1988 Coupe (B) 1975-1981 Manta 1.2 1978-1979
  • Opel Manta (B) 1975-1988 Coupe (B) 1975-1981 Manta 1.3 (MT) 1980-1981
  • Opel Manta (B) 1975-1988 Coupe (B) 1975-1981 Manta 1.3 (AT) 1980-1981
  • Opel Manta (B) 1975-1988 Coupe (B) 1975-1981 Manta 1.6 1978-1980
  • Opel Manta (B) 1975-1988 Coupe (B) 1975-1981 Manta 1.9 1975-1977
  • Opel Manta (B) 1975-1988 Coupe (B) 1975-1981 Manta 2.0 1977-1981
  • Opel Manta (B) 1975-1988 Coupe (B2) 1981-1988 Manta 1.3 (MT) 1981-1986
  • Opel Manta (B) 1975-1988 Hatchback (CC) 1975-1988 See Coupe
  • Opel Manta (B) 1975-1988 Coupe (B2) 1981-1988 Manta 1.3 (AT) 1981-1983
  • Opel Manta (B) 1975-1988 Coupe (B2) 1981-1988 Manta 2.0 1981-1983
  • Opel Manta (B) 1975-1988 Coupe (B2) 1981-1988 Manta 1.3 (AT) 1983-1986
  • Opel Manta (B) 1975-1988 Coupe (B2) 1981-1988 Manta 1.8 1982-1983
  • Opel Manta (B) 1975-1988 Coupe (B2) 1981-1988 Manta 1.8 1983-1987
  • Opel Manta (B) 1975-1988 Coupe (B2) 1981-1988 Manta 2.0 1983-1988
  • Opel Rekord (D) 1971-1977 Sedan 1972-1977 Rekord 1.7 1973-1977
  • Opel Rekord (D) 1971-1977 Sedan 1972-1977 Rekord 1.9 1973-1977
  • Opel Rekord (D) 1971-1977 Sedan 1972-1977 Rekord 2.1 D 1974-1977
  • Opel Rekord (E) 1977-1986 Sedan (E1) 1977-1982 Rekord 1.7 1977-1979
  • Opel Rekord (E) 1977-1986 Sedan (E1) 1977-1982 Rekord 2.0 1977-1979
  • Opel Rekord (E) 1977-1986 Sedan (E1) 1977-1982 Rekord 2.1 D 1977-1979
  • Opel Rekord (E) 1977-1986 Sedan (E1) 1977-1982 Rekord 1.7 1979-1982
  • Opel Rekord (E) 1977-1986 Sedan (E1) 1977-1982 Rekord 1.9 1979-1981
  • Opel Rekord (E) 1977-1986 Sedan (E1) 1977-1982 Rekord 2.0 1979-1982
  • Opel Rekord (E) 1977-1986 Wagon (E1) 1977-1982 Rekord Caravan 2.3 D 1979-1982
  • Opel Rekord (E) 1977-1986 Sedan (E2) 1982-1986 Rekord 1.8 1982-1984
  • Opel Rekord (E) 1977-1986 Sedan (E2) 1982-1986 Rekord 2.3 D 1982-1986
  • Opel Rekord (E) 1977-1986 Wagon (E2) 1982-1986 Rekord Caravan 2.3 TD 1982-1986
  • Opel Rekord (E) 1977-1986 Sedan (E2) 1982-1986 Rekord 2.0 1982-1984
  • Opel Rekord (E) 1977-1986 Sedan (E1) 1977-1982 Rekord 2.1 D 1979-1980
  • Opel Rekord (E) 1977-1986 Wagon (E2) 1982-1986 Rekord Caravan 2.3 D 1982-1986
Beoordelingen (0)
Voorzijde gegroefde remschijven Stoptech Esprit, Manta Record heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.

Aanbevolen artikelen:

227,00
Set urethaan subframe, stabilisatorstang en draagarm bussen voor de Opel Manta B en Opel...
62,92
Remslangen kit met hoogwaardig roestvrijstalen mantel. Vervang je versleten oude rubberen...
99,00
Opel Manta type B en alle latere modellen, schokdemper achter. Verstelbaar met een draaiknop voor...
1.142,24
Platensper voor de Opel Manta, Kadett, Ascona. Leverbaar in verschillende setups (sperplaten en...
16,00
RX Racing rem vloeistof. Voor motorsport gebruik. Zeer hoog kookpunt. Droog kookpunt 328 graden...

Alternatieve artikelen:

1.139,82
3J platensper differentieel voor de Opel Manta A en B achteras.    Betreft een...
60,00
StopTech Sport remblokken (prefix 309).. Hoge MOT om faden te voorkomen Uitstekende...
84,00
Opel Manta type A - alle modellen, schokdemper achter. Verstelbaar met een draaiknop voor bump en...
1.142,24
Platensper voor de Opel Manta, Kadett, Ascona. Leverbaar in verschillende setups (sperplaten en...
40,00
StopTech® Street Brake Pads (prefix 308)    Volledig nieuwe performance pad van...
62,92
Remslangen kit met hoogwaardig roestvrijstalen mantel. Vervang je versleten oude rubberen...
Is dit iets voor u?
12,35
Winkelwagen
Uw winkelwagen is leeg