opc_loader

Menu

BigPack Porsche 911 Turbo (991.1) 2013-15

4.354,86
(Prijs excl. btw): 3.599,06
Voorraad:
0 items
Artikelnr:
BIG-200SV-Gen1
De complete inlaatluchtkoeloplossing voor Porsche 911 (991.1) Turbo / S!
Deze set wordt geleverd voor een pakketprijs en bevat onze intercooler van motorsportkwaliteit en een Y-pijp met hoog debiet met alle slangen en accessoires voor installatie. Om een beter ademende motor nog verder mogelijk te maken, kunnen naast deze producten ook onze normstellende inlaatkanalen worden aangeschaft.

De intercoolerkit MERA en de y-pipe zijn op zichzelf geweldige producten. Samen genereren ze een grote verlaging van de inlaattemperatuur, minder tegendruk in het hele systeem en daardoor meer vermogen.

- Koudere inlaatluchttemperatuur onder dezelfde omstandigheden: 37?C/98,6 F (55 ?C/131 F), 18?C/32,4 F lager. Zie onderstaand diagram.
- Meer lucht naar uw motor, minder tegendruk en betere luchtstroom! Luchtstroom bij 0,175 bar / 2,54 psi drukval: 835 CFM (607 CFM), 37% hoger! Zie het onderstaande diagram.
- Topkwaliteit Bar&Plate-kernen van motorsportkwaliteit met hoge dichtheid van Garrett.
- 3D freeform-ontworpen gegoten eindtanks.
- Op maat ontworpen omgevingsluchtgeleiders van koolstofvezel.
- Y-buis gemaakt van 2,5" (63 mm) doorn gebogen aluminium buizen.
- Y-buis gemaakt van een gegoten, soepel stromend collectordeel.
- Y- De buis heeft twee methanolinjectieaansluitingen (1/8 -27 NPT). De buis wordt geleverd met afsluitpluggen in deze aansluitingen.
- Wordt geleverd met hoogwaardige siliconenslangen en accessoires voor installatie.

Over de intercoolers:
MERA zoals in meer, betekent meer koeling, betere luchtstroom, meer prestaties. Simpelweg, MERA!
Bij de lancering van deze intercoolerkit in 2018 hebben we ervoor gekozen om te gaan met een in het Verenigd Koninkrijk gemaakte Tube&fin-kern, die geweldige koeling en luchtstroom mogelijk maakt in combinatie met een laag gewicht. Deze heeft zich in de loop der jaren zeer goed bewezen en is te zien op verschillende builds van 1000 pk. In het voorjaar van 2022 is het tijd voor de volgende fase in de voortdurende ontwikkeling van do88-producten. Na grondig testen hebben we ervoor gekozen om over te stappen op een Bar&Plate kern van Garrett, die geschikt is voor de autosport, waardoor deze toch al zeer effectieve upgrade naar een hoger niveau wordt getild.

Verschillen met onze vorige versie:
  • 13% hogere luchtstroom vergeleken met onze vorige versie.
  • Nieuw, lichter luchtkanaal gemaakt van echt prepreg-koolstof.
  • 3,1 kg gewichtstoename per intercooler vergeleken met de vorige do88 intercoolers.
De kern is nieuw, maar de eindtanks en alle accessoires zijn hetzelfde als voorheen. De intercoolers zijn voorzien van gegoten eindtanks die de luchtstroom op een zeer nauwkeurige manier over de volledige kern verdelen. Dit is erg belangrijk omdat een goed tankontwerp gunstig is voor zowel de drukval als de koeleffici?ntie. Om een intercooler met de juiste dikte voor de klus te kunnen monteren, was het ook nodig om een nieuwe bovenste omgevingsluchtgeleider te ontwerpen. Dit is ontworpen in onze 3D-gescande omgeving om een perfecte aansluiting op de in het voertuig ge?ntegreerde luchtgeleiders en de intercooler te garanderen. Om knelpunten verder te verwijderen, zijn de intercooleraansluitingen 70 mm (2 3/4 inch) om de lucht echt zonder beperkingen door te laten. Dit betekent ook dat er voor elke positie nieuwe slangen worden meegeleverd, die allemaal 3D-ontworpen zijn met maximale luchtstroom in gedachten. Om dit te garanderen zijn alle slangen CFD-getest. De slangen op de turbo-uitlaat zijn gemaakt van een hogetemperatuurspecificatie. materiaal, geschikt voor een continue temperatuur van 240 ?C (464 ?F). Om echt te profiteren van alle warmteoverdracht uit de omgevingslucht, zijn de koolstofkanalen voorzien van goede afdichtingen richting het lichaam, waardoor alle lucht door de kern wordt gedwongen en niet eromheen kan ontsnappen.

Al met al is de gewichtstoename vergeleken met de OEM-units relatief klein, gezien de enorme omvang van de intercoolers en het feit dat het een volledig aluminium, dichte constructie is. Het gewicht van onze intercooler is 8,5 kg (18,74 lbs) per stuk en de 991 OEM-intercooler weegt 3,10 kg (6,83 lb) per stuk. Hoezeer het ook lijkt in termen van gewichtstoename, het wordt ruimschoots gecompenseerd als we kijken naar de prestatiewinst die deze intercoolers bieden!

Over de Y-pijp:
In het begin van het ontwikkelingsproces van dit product hebben we veel tijd besteed aan het bedenken wat de beste manier zou zijn om een Y-pijp te bouwen en hier is het resultaat van onze conclusies en ontwikkelingsproces! Onze buizen hebben zowel een zeer goede stroomsnelheid als een laag gewicht, wat wordt bereikt door het samenstellen van doorngebogen lichtgewicht buizen met daartussen een hoogwaardige 3D-freeform ontworpen gegoten verbinding. Op het gegoten onderdeel hebben we vervolgens CNC-gefreesde verbindingen voor bov- en ontluchtingsslangen gelast.
Deze constructie voegt veel prestaties toe, maar slechts een tikkeltje extra gewicht.

Prestaties:
Als het op prestaties aankomt, verlaagt de do88 bigpack de inlaattemperatuur aanzienlijk! In de onderstaande grafiek wordt het verschil ten opzichte van de OEM 991-eenheden weergegeven. De gegevens worden verzameld met een AIM-racelogger onder 5 opeenvolgende runs in een onmiddellijke volgorde. Acceleraties op volgas tussen 50-250 km/u (30-155 mph) in een in fase 1 getunede Porsche 991. Geen cooldown tussendoor, gewoon vol gas. Tijdens elke test werd met de auto in Sport Plus gereden, AC uitgeschakeld.
De test werd op de volgende manier uitgevoerd:
Er zijn eerst 5 ritten gemaakt met de auto uitgerust met OEM-intercoolers. Stop, snelle vervanging van onderdelen voor de do88-intercoolers. Een paar minuten shakedown en daarna 5 runs gemaakt op exact dezelfde manier als met de OEM-onderdelen. De daling van de inlaatluchttemperatuur is aanzienlijk, de piekdelta bedraagt 17?C (30,6 F), zie onderstaande grafiek!

Koeling is belangrijk, net als de luchtstroom. Na vele uren in de ontwikkeling, het verfijnen van de eindtanks en het kiezen van een kern die aan onze vraag voldoet, is het resultaat een intercooler die veel effici?nter is in termen van warmteoverdracht en luchtstroom. Met behulp van onze interne Superflow SF-1020 Probench wordt de luchtstroom geverifieerd als een compleet systeem met zowel intercoolers, slangen en y-pijp voor zowel de do88 bigpack als de OEM 991 units. Wat je ziet is wat je krijgt: echte prestaties!

Past op:
Porsche 911 (991.1)
Modeljaren: 2013-2015
Motor: Turbo / Turbo S

Opmerking:
Selecteer of u onze turbo-inlaatslangen met hoog debiet aan uw BigPack wilt toevoegen

OEM-referentie:
99111063972
99111063973
99111064072
99111064073
99111005070
99111064672
99711064773

Opmerking !Er moeten enkele wijzigingen worden aangebracht bij het installeren van deze intercoolerkit. Lees stap 29,31 en 35 in de installatiehandleiding voordat u de bestelling plaatst (klik op de onderstaande link).

Dit diagram toont de luchtstroom bij verschillende drukvallen van do88 BigPack vergeleken met de OEM-intercoolers en Y-pijp:


Dit diagram toont de inlaatluchttemperatuur van de do88-intercooler vergeleken met de OEM:


Porsche 911 (991.1)

Bouwjaarmodellen: 2013-2015

Motor: Turbo / Turbo S

99111063972

99111063973

99111064072

99111064073

99111005070

99111064672

99711064773

BigPack Porsche 911 Turbo (991.1) 2013-15 heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.
Review plaatsen
BigPack Porsche 911 Turbo (991.1) 2013-15
Review plaatsen

Meest recente reviews

Alternatieve artikelen voor BigPack Porsche 911 Turbo (991.1) 2013-15

Laatst bekeken items