opc_loader

Menu

Porsche 911 Turbo (991) Intercoolerkit MERA voor do88 Y-pijp

4.108,22
(Prijs excl. btw): 3.395,22
Voorraad:
0 items
Artikelnr:
ICM-270-do88
Een echte prestatie-upgrade intercooler voor de 991 Turbo / Turbo S. Dit is het meest verfijnde van alle producten die we vandaag de dag aanbieden, MERA gelanceerd in januari 2022!

- Koudere inlaatluchttemperatuur onder dezelfde omstandigheden: 40?C/ 104 F (57?C/134,6 F), 17?C/ 30,6 F lager. Zie onderstaand diagram.
- Meer lucht naar uw motor, minder tegendruk en betere luchtstroom! Luchtstroom bij 0,175 bar / 2,54 psi drukval: 726 CFM (607 CFM), 19% hoger (do88 intercoolers + OE y-pipe versus OE intercooler + OE y-pipe)! Zie het onderstaande diagram.
- 3D, in vrije vorm ontworpen tanks met gegoten uiteinde.
- Op maat ontworpen omgevingsluchtgeleiders van koolstofvezel.
- Wordt geleverd met hoogwaardige siliconenslangen en accessoires voor installatie.

MERA zoals in meer betekent meer koeling, betere luchtstroom, meer prestaties. Simpelweg MERA!

Beginnend met een grondig marktonderzoek aan het begin van onze intercoolerontwikkeling voor de 991, begrepen we dat dit niet het geval was veel van de upgradeproducten op de markt waren echte upgrades, maar eerder van hetzelfde niveau als de 991-standaardeenheden, of in sommige gevallen zelfs ondermaats. We realiseerden ons dat we niet konden bezuinigen om de kosten laag te houden. We moesten de best mogelijke oplossing cre?ren voor de gegeven ruimte in de auto!

Toen we deze intercoolerkit in 2018 lanceerden, kozen we voor passend bij een in het Verenigd Koninkrijk gemaakte Tube&fin-kern, die geweldige koeling en luchtstroom mogelijk maakt in combinatie met een laag gewicht. Het heeft zich door de jaren heen zeer goed bewezen en is te zien in verschillende 1000 HP-builds. In het voorjaar van 2022 is het tijd voor de volgende fase in de voortdurende ontwikkeling van de do88-producten. Na grondig testen hebben we ervoor gekozen om over te stappen op een Bar&Plate kern van Garrett, die geschikt is voor de motorsport, waardoor deze toch al zeer effectieve upgrade naar een hoger niveau wordt getild.

Algemene verschillen:
  • 13% hogere luchtstroom vergeleken met de vorige versie.
  • Nieuw, lichter luchtkanaal gemaakt van echt prepreg-koolstof.
  • 3,1 kg gewichtstoename per intercooler vergeleken met eerdere do88 intercoolers.
De kern is nieuw, maar de eindtanks en alle accessoires zijn hetzelfde als voorheen. De intercoolers zijn voorzien van gegoten eindtanks die de luchtstroom op een zeer nauwkeurige manier over de volledige kern verdelen. Dit is erg belangrijk omdat een goed tankontwerp gunstig is voor zowel de drukval als de koeleffici?ntie. Om een intercooler met de juiste dikte voor de klus te kunnen monteren, was het ook nodig om een nieuwe bovenste omgevingsluchtgeleider te ontwerpen. Dit is ontworpen in onze 3D-gescande omgeving om een perfecte aansluiting op de in het voertuig ge?ntegreerde luchtgeleiders en de intercooler te garanderen. Om knelpunten verder weg te nemen, heeft de intercoolerkit MERA interkoeleraansluitingen van 70 mm (2 3/4 inch), zodat de lucht echt onbeperkt kan passeren. Dit betekent ook dat er voor elke positie nieuwe slangen worden meegeleverd, die allemaal 3D-ontworpen zijn met maximale luchtstroom in gedachten. Om dit te garanderen zijn alle slangen CFD-getest. De slangen op de turbo-uitlaat zijn gemaakt van een hogetemperatuurspecificatie. materiaal, geschikt voor een continue temperatuur van 240 ?C (464 ?F). Om echt te profiteren van alle warmteoverdracht uit de omgevingslucht, zijn de koolstofkanalen voorzien van goede afdichtingen richting het lichaam, waardoor alle lucht door de kern wordt gedwongen en niet eromheen kan ontsnappen.

Al met al is de gewichtstoename vergeleken met de OEM-units relatief klein, gezien de enorme omvang van de intercoolers en het feit dat het een volledig aluminium, dichte constructie is. Ons intercoolergewicht is 8,5 kg (18,74 lbs) per stuk en de 991 OEM-intercooler weegt 3,1 kg (6,83 lb) per stuk. Hoezeer het ook lijkt in termen van gewichtstoename, het wordt ruimschoots gecompenseerd als we kijken naar de prestatiewinst die deze intercoolers bieden!

De intercoolerset wordt geleverd met slangen aangepast voor OEM of do88 (63 mm) Y-buis. Wat verschilt zijn de meegeleverde slangen. Kies uw versie in de vervolgkeuzelijst hierboven.

Als het op prestaties aankomt, verlagen de do88-intercoolers de inlaattemperatuur aanzienlijk! In de onderstaande grafiek wordt het verschil ten opzichte van de OEM 991-eenheden weergegeven. De gegevens worden verzameld met een AIM-racelogger onder 5 opeenvolgende runs in een onmiddellijke volgorde. Acceleraties op volgas tussen 50-250 km/u (30-155 mph) in een in fase 1 getunede Porsche 991. Geen cooldown tussendoor, gewoon vol gas. Tijdens elke test werd de auto in Sport Plus gereden, AC uitgeschakeld.

De test werd op de volgende manier uitgevoerd:

Eerst 5 Er zijn runs gemaakt met de auto uitgerust met OEM-intercoolers. Stop, snelle vervanging van onderdelen voor de do88-intercoolers. Een paar minuten shakedown en daarna 5 runs gemaakt op exact dezelfde manier als met de OEM-onderdelen. De daling van de inlaatluchttemperatuur is aanzienlijk, de piekdelta bedraagt 17?C (30,6 F), zie onderstaande grafiek!

Koeling is belangrijk, net als de luchtstroom. Na vele uren ontwikkeling, het verfijnen van de eindtanks en het kiezen van een kern die aan onze vraag voldoet, is het resultaat een intercooler die veel effici?nter is in termen van warmteoverdracht en luchtstroom. Met behulp van onze interne Superflow SF-1020 Probench wordt de luchtstroom geverifieerd als een compleet systeem, met slangen aan zowel de inlaat als de uitlaat, voor zowel de OEM 991-intercoolers als de do88-prestatie-intercoolers. Wat je ziet is wat je krijgt ? MERA prestaties van do88!

Past op:
Porsche 911 (991)
Modeljaren: 2013-
Motor: Turbo / Turbo S

Opmerking:
Selecteer welke Y-pijp je hebt op je auto. OEM- of do88-prestaties.

OEM-referentie:
99111063972
99111063973
99111064072
99111064073

Let op!Er moeten enkele wijzigingen worden aangebracht bij het installeren van deze intercoolerkit. Lees stap 29,31 en 35 in de installatiehandleiding voordat u de bestelling plaatst (klik op de onderstaande link).

Het diagram toont een luftfl?de-weergave van olik tryckfall voor do88 prestanda intercooler geschikt voor originele intercooler:





Diagram weergegeven insugstemperatur voor do88 standaard intercooler met originele intercooler:


Porsche 911 (991)

Modeljaren: 2013-

Motor: Turbo / Turbo S

Let op! Er moeten enkele wijzigingen worden aangebracht bij het installeren van deze intercoolerkit. Lees stap 29,31 en 35 in de installatiehandleiding voordat u de bestelling plaatst!

99111063972

99111063973

99111064072

99111064073

Porsche 911 Turbo (991) Intercoolerkit MERA voor do88 Y-pijp heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.
Review plaatsen
Porsche 911 Turbo (991) Intercoolerkit MERA voor do88 Y-pijp
Review plaatsen

Meest recente reviews