Met trots presenteren wij ons nieuw ontwikkelde Plenum voor Porsche 991!
Meer respons over de gehele powerband!
Achtergrond
Het OEM 991-plenum is T-vormig, wat betekent dat de luchtstroom uit het gasklephuis abrupt van richting verandert wanneer deze naar elke kant van de inlaatspruitstukken wordt verdeeld. Het is zinvol om een plenum te ontwerpen met een Y-vorm in plaats van een T-vorm!
Ontwikkeling
Met als uitgangspunt een uitgebreide 3D-scan van de motorruimte om de structurele beperkingen op te vangen, gingen we aan de slag. Met de ervaring die we hadden met eerdere Porsche-plenums, beseften we al snel dat er behoefte was aan een y-verbinding in plaats van het T-vormige OE-plenum. Vanuit een luchtstroomperspectief is de y-vorm effici?nter omdat deze de lucht gelijkmatiger en met minder drukval verdeelt. We hebben er, zoals gebruikelijk, voor gekozen om het plenum uit gegoten aluminium te vervaardigen, omdat hierdoor vormen mogelijk zijn die CNC-bewerkingen niet kunnen reproduceren, en voor ons overwint functie altijd de vorm. Maximale luchtstroom vervangt de blingfactor!
Het do88-plenum
Het plenum is ontworpen met zachte, vloeiende lijnen. Radiussen en hoeken zijn vele malen herzien en herwerkt. De aansluitingen zijn CNC-gefreesd en het plenum wordt geleverd met passende siliconenslangen voor een optimale pasvorm en duurzaamheid. De verbetering in de luchtstroom wordt geverifieerd met behulp van CFD (Computer Flow Dynamics) en in onze Superflow SF1020-stroombank.
Het wegnemen van beperkingen voor de turbolucht die de inlaat bereikt, zorgt voor een betere gasrespons en prestatiewinst over de hele powerband!
Kerncijfers
- Meer lucht naar uw motor, minder tegendruk en betere luchtstroom!
- Luchtstroom bij 0,1 bar / 1,45 psi drukval: 846 CFM (808 CFM), 5% hoger!
- Freeform ontworpen aluminium gietstuk met CNC-gefreesde aansluitingen.
- Y-ontwerp voor optimale luchtverdeling.
- Wordt geleverd met alle accessoires die nodig zijn voor installatie.