opc_loader

Menu

Porsche 911 Carrera (992) Intercoolerkit voor standaard bumper

4.645,76
(Prijs excl. btw): 3.839,47
Voorraad:
0 items
Artikelnr:
ICM-360-C

Een echte prestatie-upgrade voor de 911 Carrera, -S, -GTS! 's Werelds eerste complete 992 intercoolerpakket. Dit is ons meest complexe product ooit!

Als je het ons vraagt, is dit net zo goed als je een intercoolerkit voor dit platform kunt maken. Er is geen steen onberoerd gelaten in onze zoektocht naar maximale prestaties in een bepaald deel van het systeem. Het uitgangspunt zijn de kernen van het gerenommeerde Garrett Motorsport, deze zijn ongelooflijk goed gemaakt met dunne en gestapelde vinnen, precies volgens onze specificaties in het afwegen van koeling en luchtstroom. De eindtanks zijn gemaakt van dun gegoten aluminium om het gewicht laag te houden en toch gebruik te maken van de luchtstroom. Om de dikkere kern op te vangen vervangen wij de luchtgeleiders door carbon kanalen van de beste kwaliteit! En om knelpunten in het hele systeem weg te nemen, zijn de intercoolerverbindingen groter gemaakt en voorzien van do88 siliconenslangen die zijn ontworpen met zachte, vloeiende bochten. We hebben tijdens deze ontwikkeling geen enkele opoffering of compromis gedaan ? zie hier de resultaten!

Kerncijfers:
- Koudere inlaatluchttemperatuur onder dezelfde omstandigheden: 30? C / 86 F (39 ? C / 102,2 F). 9?C lager. Zie onderstaand diagram.
- Meer lucht naar uw motor, minder tegendruk en betere luchtstroom! Luchtstroom bij 0,175 bar / 2,54 psi drukval: 919 CFM (820 CFM), 12% hoger! Zie het onderstaande diagram.
- Bar&Plate-kernen van motorsportkwaliteit met hoge dichtheid van Garrett.
- 3D, in vrije vorm ontworpen tanks met gegoten uiteinde.
- Op maat ontworpen omgevingsluchtgeleiders van koolstofvezel.
- Wordt geleverd met hoogwaardige siliconenslangen en accessoires voor installatie.
- Meth-stoppen op de uitlaattank van de intercooler (2x 1/8 NPT).

Achtergrond:
Bij de lancering van de 992-generatie had Porsche de atmosferische motor al achterwege gelaten. Vanaf nu zijn alle 911's voorzien van een turbocompressor, wat deze instaplegende ook interessant maakt voor degenen die op zoek zijn naar grotere pk's. Elk automodel brengt zijn eigen uitdagingen en randvoorwaarden met zich mee. Hoewel het principe hetzelfde is als altijd, is de lay-out van het intercoolersysteem iets geheel nieuws op dit platform vergeleken met eerdere Porsche 911's. Met onze kennis en ervaring uit eerdere ontwikkelingen zijn we met evenveel vertrouwen en respect aan de tekentafel gaan zitten. Als pionier op dit nieuwe platform op de markt beseften we dat we zeer nauwkeurig en vooruitstrevend moesten zijn. Vandaag zijn we trots op onze prestaties voor de 992!

Eerdere versies van de Porsche 911 hebben hun intercoolers in elk achterspatbord, met een y-pijp die ze allebei verenigt voordat de inlaatlucht het inlaatspruitstuk bereikt. De 992 heeft een geheel andere opstelling. De intercooler en de Y-pijp zijn nu gecombineerd tot een eenheid die onder de achtervleugel zit. De omgevingslucht wordt via kanalen vanaf de achterruit in een schep op het achterdek geduwd en verder door de intercoolerkern voor een optimale warmteoverdracht. De actieve achtervleugel is cruciaal voor de effici?ntie van de kern, omdat deze in rechtopstaande positie meer lucht geleidt. Als we de constructie vanaf de zijkant bekijken, is deze configuratie echt logischer, maar stelt ook hogere eisen aan ons als fabrikant van prestatiekoeling. Om een kern met een groter volume en groter oppervlak te kunnen plaatsen, moesten we nieuwe koolstofkanalen ontwikkelen om de toename in dikte mogelijk te maken. We zijn erg blij dat we onze koolstofproductie naar een hoger niveau hebben gebracht met dit product - de pasvorm en afwerking die een icoon als de 911 waardig zijn!

Kern van Garrett:< br />De kernen zijn van Bar&Plate, gemaakt door het gerenommeerde Garrett Motorsport. Eerlijk gezegd zijn ze zo goed als maar kan. Dunne en gestapelde koelvinnen zorgen voor een dichte constructie en zorgen voor een zeer effici?nte warmteoverdracht. De kern meet 105 mm (4?;) en is precies zo dik als je ze voor deze toepassing kunt maken. De lucht wordt via vrij vormgegeven, gegoten eindtanks naar de gehele kern verdeeld. Het ontwerpen hiervan was een aanzienlijke onderneming waarbij 3D-scannen, CFD-analyse en 3D-printen vele malen moesten worden voltooid totdat we een voltooid prototype hadden. We hebben er, zoals gewoonlijk, voor gekozen om gegoten eindtanks te gebruiken, omdat deze vormen mogelijk maken die CNC-bewerking niet kan reproduceren, en voor ons overwint functie altijd de vorm. Maximale luchtstroom vervangt de blingfactor! De tanks zijn gemaakt met machinaal bewerkte 70 mm (2,75?;) aansluitingen om hoge opbrengsten mogelijk te maken. Om met deze grotere aansluitingen te combineren, leveren we ook siliconenslangen. Beide kernen zijn verenigd door een centrale uitlaattank richting het inlaatspruitstuk, waarbij gebruik wordt gemaakt van machinaal bewerkte verbindingen en meth-stoppen.

Omgevingsluchtgeleiders gemaakt van koolstof:
De luchtgeleiders zijn gemaakt van vacu?mge?nfundeerd prepreg-koolstof en alle stukken zijn voorzien van bevestigingsgroeven voor de luchtkanalen, net als de OE-bits. Hoe complex de vormen ook zijn, wij garanderen toch een perfecte pasvorm! De twee bovenste luchtgeleiders zijn altijd hetzelfde, ongeacht welke auto je hebt, maar voor de twee onderste stukken is er een optie: Standaard of SportDesign. SportDesign heeft een betere afvoer van de koellucht via een uitlaat in het midden van de bumper. Vanuit prestatieoogpunt heeft SportDesign de voorkeur, maar we bieden voor beide versies koolstofkanalen aan. Ze worden geleverd met goede rubberen afdichtingen waar dit nodig is om te voorkomen dat koellucht langs de kern ontsnapt.

Prestaties:
Als het op prestaties aankomt, verlagen de do88-intercoolers de inlaattemperatuur aanzienlijk! In de onderstaande grafiek wordt het verschil ten opzichte van de OE 992-eenheden weergegeven. De gegevens worden verzameld met een AIM-racelogger onder 5 opeenvolgende runs in onmiddellijke volgorde op een gesloten landingsbaan. Acceleraties op volgas tussen 50-250 km/u (30-155 mph) uitgevoerd in een Porsche 911 Carrera S (450 pk). Hard remmen, geen cooldown tussendoor, gewoon vijf keer volledig trekken. De achtervleugel stond de hele tijd in de bovenste positie.

De test werd op de volgende manier uitgevoerd:
Er werden eerst 5 ritten gemaakt met de auto uitgerust met de 992 OE-intercoolers. Stop, snelle vervanging van onderdelen voor de do88-intercoolers. Een paar minuten shakedown en daarna vijf runs gemaakt op exact dezelfde manier als bij de OE-onderdelen. De daling van de inlaatluchttemperatuur is aanzienlijk, de piekdelta bedraagt 9?C (16,2 F). Zie de onderstaande grafiek!

Koeling is belangrijk, net als de luchtstroom. Na vele uren in de ontwikkeling, het verfijnen van de eindtanks en het kiezen van een kern die aan onze vraag voldoet, is het resultaat een intercooler die veel effici?nter is in termen van warmteoverdracht en luchtstroom. Met behulp van onze interne flowbench, Superflow SF-1020 Probench, wordt de luchtstroom geverifieerd voor zowel de do88-intercoolers als de OE 992-units. Wat je ziet is wat je krijgt ? echte prestaties!

Past op:
Porsche 911 (992)
Modeljaren: 2019-
Model: Carrera / Carrera 4 / Carrera S / Carrera 4S / Carrera GTS / Carrera 4 GTS
Let op: Als uw auto over de onnodige Noise Generator (Soundsystem) beschikt, wordt deze niet gebruikt met onze intercoolerkit. Dit systeem geeft normaal gesproken inductiegeluid door van de intercooler naar de cabine.

Opmerking:
Selecteer welke achterbumper uw auto heeft. Standaard of SportDesign Pakket* bumper.
* De achterbumper van het SportDesign / GTS Pakket (Uitrustingscodes 2D1,2D4,2D5,VM2,VM3) heeft een koelluchtuitlaat tussen de uitlaatpijpen.

OEM-referentie:
992145805F, 992145816, 992145817, 992145928C, 992145928B, 992145927C, 992145927B, 992145737, 992145738

Dit diagram toont de luchtstroom bij verschillende drukvallen van de do88-intercooler vergeleken met de OE:

< /a>


Dit diagram toont de inlaatluchttemperatuur van de do88-intercooler vergeleken met de OE:

Inlaattemperatuur

Porsche 911 (992)

Modeljaren: 2019-

Model: Carrera / Carrera 4 / Carrera S / Carrera 4S / Carrera GTS / Carrera 4 GTS

Diversen:

- Als uw auto over de onnodige Noise Generator (Soundsystem) beschikt, wordt deze niet gebruikt met onze intercoolerkit. Dit systeem stuurt normaal gesproken inductiegeluid van de intercooler naar het interieur.

- Selecteer welke achterbumper uw auto heeft. Standaard of SportDesign Pakket* bumper.

* De achterbumper van het SportDesign / GTS Pakket (Uitrustingscodes 2D1,2D4,2D5,VM2,VM3) heeft een koelluchtuitlaat tussen de uitlaatpijpen.

992145805F

992145816

992145817

992145928C

992145928B

992145927C

992145927B< /p>

992145737

992145738

Porsche 911 Carrera (992) Intercoolerkit voor standaard bumper heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.
Review plaatsen
Porsche 911 Carrera (992) Intercoolerkit voor standaard bumper
Review plaatsen

Meest recente reviews