opc_loader

Menu

Porsche 911 Turbo (992) Inductiesysteem, OE-maat / 66 mm uitlaat

2.647,24
(Prijs excl. btw): 2.187,80
Voorraad:
0 items
Artikelnr:
LF-210-ST-66
's Werelds eerste model aangepaste luchtfilterset voor Porsche 992 Turbo, Turbo S!

Achtergrond

Upon Bij de lancering van de generatie 992 had Porsche de lay-out van de intercooler en het luchtfilter verlaten die in de voorgaande generaties 996, 997 en 991 werd gebruikt. Elk automodel brengt zijn eigen uitdagingen en randvoorwaarden met zich mee. Hoewel het principe hetzelfde is als altijd, is de lay-out van het intercoolersysteem iets geheel nieuws op dit platform vergeleken met eerdere versies, en dit heeft ook invloed op de luchtinlaat. In tegenstelling tot eerdere versies heeft de 992 niet langer een gemeenschappelijk, verenigd luchtfilter voor beide turboladers. De luchtfilters zelf en hun behuizingen bevinden zich in elk achterspatbord. De luchtinlaatopeningen voor de filters bevinden zich in het achterdek, gedeeld met het omgevingskanaal van de intercooler en de luchtinlaten van de achterspatborden. Als je het van de zijkant bekijkt, is er meer over deze oplossing nagedacht, maar er is absoluut ruimte voor verbetering ? we geven je de do88-innamekit!

Kerncijfers
  • Meer lucht naar uw motor, minder tegendruk en betere luchtstroom! Luchtstroom bij 0,175 bar / 2,54 psi drukval: 1356-1632 CFM (1228 CFM), 10-33% hoger (afhankelijk van de versie)! Zie onderstaand diagram.
  • 3D-freeform ontworpen luchtfilterkast gemaakt in CAD-omgeving.
  • Vacu?m ge?njecteerd, prepreg koolstof voor de beste afwerking en pasvorm.
  • Past in de richting van OE of do88 toevoerslangen (66 mm of 80 mm aansluiting).
  • Wasbare BMC kegelfilters met verbeterde luchtstroom. Wij raden aan om de BMC-regeneratieprocedure elke 20.000 ? 25.000 km te volgen. Zie afzonderlijk item.
Overwegingen

Het rendement van een turbomotor staat onder directe invloed van de inlaatluchttemperatuur (IAT) en de tegendruk in het systeem. Een cruciaal aspect, dat echter vaak over het hoofd wordt gezien, is het hebben van voldoende luchtstroom v??r de compressor om pieken te voorkomen. Minder vacu?m en koudere lucht zorgen ervoor dat de turbo een grotere massa kan produceren, wat uiteindelijk betekent dat er meer lucht naar de inlaat gaat. Kortom, dit betekent merkbare vermogenswinst. Er zijn grote machtsoverwinningen te behalen met een goed inductiesysteem! Door de jaren heen in deze branche, met talloze uren van evaluatie en ontwikkeling, hebben we het samenhangende verband gezien tussen IAT, voldoende luchtstroom naar de compressor en de impact die dit heeft op de output. Met deze kennis op zak was het voor ons al vanaf het begin duidelijk dat we een gesloten systeem wilden cre?ren dat niet in dezelfde mate wordt be?nvloed door de omgevingstemperatuur als een open luchtfilter. We zagen ook het potentieel van een verbetering die verder gaat dan wat een modelaangepast paneelfilter biedt.

Het eindproduct

We zijn met de ontwikkeling begonnen door het gehele aangewezen gebied op de auto in 3D te scannen. Hierdoor konden we verstandig werken met de producten in onze CAD-omgeving met behulp van SolidWorks. Het gehele luchtfiltersysteem is geoptimaliseerd voor de luchtstroom en de radiussen en hoeken zijn vele malen herwerkt om het beste resultaat te bereiken! Het eindproduct wordt geverifieerd met zowel Computer Flow Dynamics (CFD) als met onze Superflow SF1020 flowbench. Er wordt alles aan gedaan om u als klant echte en betrouwbare gegevens aan te bieden.

De do88 luchtinlaatkit is gemaakt van vacu?mgegoten, prepreg koolstofvezel van de beste kwaliteit. Om de luchtstroom te stimuleren, maakt de kit echt gebruik van de volledige ruimte die binnen de structuur van de auto wordt geboden. De koolstofbehuizingen zijn gemaakt voor een groot kegelfilter van het gerenommeerde BMC, met de beste filtermedia bij de hand. De do88-inlaatkit vervangt de gehele OE-luchtfilterbox en is een echte prestatie-upgrade!

Deze kit bevat alles wat je nodig hebt om deze op een Turbo of Turbo S te monteren. Hij is verkrijgbaar in drie verschillende versies:
  1. Alleen de do88-inlaatkit met 66 mm aansluitingen richting OE inlaatslangen.
  2. do88 inlaatset met 66 mm aansluitingen en do88 66 mm inlaatslangen.
  3. do88 inlaatsysteem met 80 mm aansluitingen en 80 mm inlaatslangen.
Alle drie opties zorgen voor een betere luchtstroom, zie het diagram voor gegevens. Het model met 80 mm aansluitingen steelt meer ruimte op het binnenspatbord, bij de achterbanden.
Houd hier rekening mee wanneer/als er verdere wijzigingen aan het voertuig worden aangebracht.

We zijn erg trots op de prestatie-upgrade die deze kit met zich meebrengt ? vooral bij getunede auto's die meer zuurstof vereisen, maar een verder strikt ongemodificeerde auto zal ook verbeteringen zien door de betere luchtstroom!

Past op:
Porsche 911 (992)
Modeljaren: 2020-
Model: Turbo / Turbo S
< br />Let op, kies:
1. alleen do88-inlaatkit met 66 mm aansluitingen voor OE-inlaatslangen.
2. do88 inlaatkit met 66 mm aansluitingen en do88 66 mm inlaatslangen.
3. do88 inlaatsysteem met 80 mm aansluitingen en 80 mm inlaatslangen.

OEM-referentie:
992129567A, 992129620B, 992129568A, 992129620C

< strong>Dit diagram toont de luchtstroom bij verschillende drukvallen van het do88-inductiesysteem vergeleken met de OE:< /span>

Porsche 911 (992)

Bouwjaarmodellen: 2020-

Model: Turbo / Turbo S

992129567A

992129620B

992129568A

992129620C

Porsche 911 Turbo (992) Inductiesysteem, OE-maat / 66 mm uitlaat heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.
Review plaatsen
Porsche 911 Turbo (992) Inductiesysteem, OE-maat / 66 mm uitlaat
Review plaatsen

Meest recente reviews