opc_loader

Menu

Porsche 911 Turbo (992) Intercoolerkit

5.146,61
(Prijs excl. btw): 4.253,40
Voorraad:
0 items
Artikelnr:
ICM-400
Een echte prestatie-upgrade voor de Porsche 911 (992) Turbo / Turbo S!

Als je het ons vraagt, is dit net zo goed als je een intercoolerkit voor dit platform kunt maken . Er is geen steen onberoerd gelaten in onze zoektocht naar maximale prestaties in een bepaald deel van het systeem. Het uitgangspunt zijn de kernen van het gerenommeerde Garrett Motorsport, deze zijn ongelooflijk goed gemaakt met dunne en gestapelde vinnen, precies volgens onze specificaties in het afwegen van koeling en luchtstroom. De eindtanks zijn gemaakt van dun gegoten aluminium om het gewicht laag te houden en toch gebruik te maken van de luchtstroom. Om de dikkere kern op te vangen vervangen wij de luchtgeleiders door carbon kanalen van de beste kwaliteit! En om knelpunten in het hele systeem weg te nemen, zijn de intercoolerverbindingen groter gemaakt en voorzien van do88 siliconenslangen die zijn ontworpen met zachte, vloeiende bochten. We hebben tijdens deze ontwikkeling geen enkele opoffering of compromis gedaan ? zie hier de resultaten!

Kerncijfers:
- Koudere inlaatluchttemperatuur onder dezelfde omstandigheden: 36? C / 96,8 F (48?C / 118,4 F). 12?C lager. Zie diagram onder de productfoto's.
- Meer lucht naar uw motor, minder tegendruk en betere luchtstroom! Luchtstroom bij 0,125 bar / 1,81 psi drukval: 799 CFM (740 CFM), 8% hoger! Zie het diagram onder de productfoto's.
- Bar&Plate-kernen van motorsportkwaliteit met hoge dichtheid van Garrett.
- 3D, in vrije vorm ontworpen tanks met gegoten uiteinde.
- Op maat ontworpen omgevingsluchtgeleiders van koolstofvezel .
- Wordt geleverd met hoogwaardige siliconenslangen en accessoires voor installatie.
- Meth-pluggen op de uitlaattank van de intercooler (2x 1/8 NPT).

Achtergrond:
Eerdere versies van de Porsche 911 hebben hun intercoolers in elk achterspatbord, met een y-pijp die ze allebei verenigt voordat de inlaatlucht het inlaatspruitstuk bereikt. De 992 heeft een geheel andere opstelling. De intercooler en de Y-pijp zijn nu gecombineerd tot een eenheid die onder de achtervleugel zit. De omgevingslucht wordt via kanalen vanaf de achterruit in een schep op het achterdek geduwd en verder door de intercoolerkern voor een optimale warmteoverdracht. Als we de constructie vanaf de zijkant bekijken, is deze configuratie echt logischer, maar stelt ook hogere eisen aan ons als fabrikant van prestatiekoeling. Om een kern met een groter volume en groter oppervlak te kunnen plaatsen, moesten we nieuwe koolstofkanalen ontwikkelen om de toename in dikte mogelijk te maken. We zijn erg blij dat we onze koolstofproductie naar een hoger niveau hebben gebracht met dit product - de pasvorm en afwerking die een icoon als de 911 waardig zijn!

Kern van Garrett:< br />De kernen zijn van Bar&Plate, gemaakt door het gerenommeerde Garrett Motorsport. Eerlijk gezegd zijn ze zo goed als maar kan. Dunne en gestapelde koelvinnen zorgen voor een dichte constructie en zorgen voor een zeer effici?nte warmteoverdracht. De kern meet 105 mm (4?;) en is precies zo dik als je ze voor deze toepassing kunt maken. De lucht wordt via vrij vormgegeven, gegoten eindtanks naar de gehele kern verdeeld. Het ontwerpen hiervan was een aanzienlijke onderneming waarbij 3D-scannen, CFD-analyse en 3D-printen vele malen moesten worden voltooid totdat we een voltooid prototype hadden. We hebben er, zoals gewoonlijk, voor gekozen om gegoten eindtanks te gebruiken, omdat deze vormen mogelijk maken die CNC-bewerking niet kan reproduceren, en voor ons overwint functie altijd de vorm. Maximale luchtstroom vervangt de blingfactor! De tanks zijn gemaakt met machinaal bewerkte 70 mm (2,75?;) aansluitingen om hoge opbrengsten mogelijk te maken. Om met deze grotere aansluitingen te combineren, leveren we ook siliconenslangen. Beide kernen zijn verenigd door een centrale uitlaattank richting het inlaatspruitstuk, waarbij gebruik wordt gemaakt van machinaal bewerkte verbindingen en meth-stoppen.

Omgevingsluchtgeleiders gemaakt van koolstof:
De luchtgeleiders zijn gemaakt van vacu?mge?nfundeerd prepreg-koolstof en alle stukken zijn voorzien van bevestigingsgroeven voor de luchtkanalen, net als de OE-bits. Hoe complex de vormen ook zijn, wij garanderen toch een perfecte pasvorm! Ze worden geleverd met goede rubberen afdichtingen waar dit nodig is om te voorkomen dat koellucht langs de kern ontsnapt.

Prestaties:
Als het op prestaties aankomt, verlagen de do88-intercoolers de inlaattemperatuur aanzienlijk! In de onderstaande grafiek wordt het verschil ten opzichte van de OE 992-eenheden weergegeven. De gegevens worden verzameld met een AIM-racelogger onder 4 opeenvolgende runs in een onmiddellijke volgorde op een gesloten landingsbaan. Acceleraties op volgas tussen 50-250 km/u (30-155 mph) uitgevoerd in een Porsche 911 Turbo S (757 pk met bijgewerkte software en uitlaat). Hard remmen, geen cooldown tussendoor, gewoon vijf keer volledig trekken. De achtervleugel stond de hele tijd in de bovenste positie.

De test werd op de volgende manier uitgevoerd:
Eerst werden er 4 ritten gemaakt met de auto uitgerust met de 992 OE-intercoolers. Stop, snelle vervanging van onderdelen voor de do88-intercoolers. Een paar minuten shakedown en daarna vijf runs gemaakt op exact dezelfde manier als bij de OE-onderdelen. De daling van de inlaatluchttemperatuur is aanzienlijk, de piekdelta bedraagt 12?C (21,6 F). Zie het diagram onder de productafbeeldingen.

Koeling is belangrijk, net als de luchtstroom. Na vele uren in de ontwikkeling, het verfijnen van de eindtanks en het kiezen van een kern die aan onze vraag voldoet, is het resultaat een intercooler die veel effici?nter is in termen van warmteoverdracht en luchtstroom. Met behulp van onze interne flowbench, Superflow SF-1020 Probench, wordt de luchtstroom geverifieerd voor zowel de do88-intercoolers als de OE 992-units. Wat je ziet is wat je krijgt: echte prestaties!

Porsche 911 (992)

Modeljaren: 2020-

Model: Turbo / Turbo S

992145805G

992145816C

992145817B

992145928D

992145927D

992145737

992145738

Porsche 911 Turbo (992) Intercoolerkit heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.
Review plaatsen
Porsche 911 Turbo (992) Intercoolerkit
Review plaatsen

Meest recente reviews

Laatst bekeken items