opc_loader

Wensenlijst

BigPack Porsche 911 Turbo (997.2) Zwarte pijp

Artikelnr: BIG-130SV
(Prijs excl. btw) 3.262,19
3.947,25
Zet op wensenlijst
Voorraad
Voorraad:
  0  items
Beschrijving

De complete oplossing voor inlaatluchtkoeling voor Porsche 997.2 Turbo / Turbo S!

Deze kit wordt geleverd voor een pakketprijs en Inclusief onze intercooler van motorsportkwaliteit en y-pijp met hoog debiet, met alle slangen en accessoires voor installatie. Om een nog beter ademende motor mogelijk te maken, kunnen naast deze producten ook onze normstellende inlaatkanalen worden aangeschaft.

De intercoolerkit MERA en de y-pipe zijn op zichzelf geweldige producten. Samen zorgen ze voor een grote verlaging van de inlaattemperatuur, minder tegendruk in het hele systeem en daardoor meer vermogen.

- Koudere inlaatluchttemperatuur onder dezelfde omstandigheden: 37?C/98,6 F (55?) C/131 F), 18?C/32,4 F lager. Zie onderstaand diagram.
- Meer lucht naar uw motor, minder tegendruk en betere luchtstroom! Luchtstroom bij 0,175 bar / 2,54 psi drukval: 771 CFM (564 CFM), 37% hoger! Zie het onderstaande diagram.
- Topkwaliteit Bar&Plate-kernen van motorsportkwaliteit met hoge dichtheid van Garrett.
- 3D freeform-ontworpen gegoten eindtanks.
- Op maat ontworpen omgevingsluchtgeleiders van koolstofvezel.
- Y-buis gemaakt van 70 mm doorn gebogen aluminium buizen.
- Y-buis gemaakt van een gegoten, soepel stromend collectordeel.
- Wordt geleverd met hoogwaardige siliconen slangen en accessoires voor installatie.

Over de intercoolers:

MERA betekent meer koeling, betere luchtstroom, meer prestaties. Simpelweg MERA!

Bij de lancering van deze intercoolerkit in 2016 hebben we ervoor gekozen om te gaan met een in het VK gemaakte Tube&fin-kern, die geweldige koeling en luchtstroom mogelijk maakt in combinatie met een laag gewicht. Het heeft zich door de jaren heen zeer goed bewezen en is te zien op verschillende 1000 PK-builds. In het najaar van 2021 is het tijd voor de volgende fase in de constante ontwikkeling van do88-producten. Na grondig testen hebben we ervoor gekozen om te verhuizen over naar een Bar&Plate kern van Garrett uit de motorsport, waardoor deze toch al zeer effectieve upgrade naar een hoger niveau wordt getild.

Verschillen met onze vorige versie:

  • 11?C lagere IAT vergeleken met onze vorige versie.
  • 19% hogere luchtstroom vergeleken met onze vorige versie.
  • Nieuw, lichter luchtkanaal gemaakt van echte prepreg-koolstof.
  • /li>
  • 3 kg gewichtstoename per intercooler vergeleken met de vorige do88 intercoolers.

De kern is nieuw, maar de eindtanks en alle accessoires zijn hetzelfde als voorheen. De intercoolers zijn voorzien van gegoten eindtanks die de luchtstroom op een zeer nauwkeurige manier over de volledige kern verdelen. Dit is erg belangrijk omdat een goed tankontwerp gunstig is voor zowel de drukval als de koeleffici?ntie. Om een intercooler met de juiste dikte voor de klus te kunnen monteren, was het ook nodig om een nieuwe bovenste omgevingsluchtgeleider te ontwerpen. Dit is ontworpen in onze 3D-gescande omgeving om een perfecte aansluiting op de in het voertuig ge?ntegreerde luchtgeleiders en de intercooler te garanderen. Om knelpunten verder te verwijderen, zijn de intercooleraansluitingen 70 mm (2 3/4 inch) om de lucht echt zonder beperkingen door te laten. Dit betekent ook dat er voor elke positie nieuwe slangen worden meegeleverd, die allemaal 3D-ontworpen zijn met maximale luchtstroom in gedachten. Om dit te garanderen zijn alle slangen CFD-getest. De slangen op de turbo-uitlaat zijn gemaakt van een hogetemperatuurspecificatie. materiaal, geschikt voor een continue temperatuur van 240 ?C (464 ?F). Om echt te profiteren van alle warmteoverdracht uit de omgevingslucht, zijn de koolstofkanalen voorzien van goede afdichtingen richting het lichaam, waardoor alle lucht door de kern wordt gedwongen en niet eromheen kan ontsnappen.

Al met al is de gewichtstoename vergeleken met de OEM-units relatief klein, gezien de enorme omvang van de intercoolers en het feit dat het een volledig aluminium, dichte constructie is. Ons intercoolergewicht is 8,45 kg (18,10 lbs) per stuk en de 997.2 OEM-intercooler weegt 3,30 kg (7,27 lb) per stuk. Hoezeer het ook lijkt in termen van gewichtstoename, het wordt meer dan goed gecompenseerd als we kijken naar de prestatiewinst die deze intercoolers bieden!

Over de Y-pijp: /p>

Aan u gepresenteerd is het resultaat van uitgebreid onderzoek, vele uren op de tekentafel en talloze 3D-visualisaties en 3D-prints. De do88 y-pipe is de juiste keuze voor die grotere aantallen als je alle beperkingen in het systeem wilt wegnemen, met een zeer goede luchtstroom gecombineerd met een laag gewicht! De y-pijp is gemaakt van doorngebogen lichtgewicht buizen met daartussen een hoogwaardige 3D-freeform ontworpen gietverbinding. Op de gegoten collector bevinden zich NC-gefreesde aansluitingen voor BOV- en ontluchtingsslangen.

Deze constructie voegt veel prestatie toe, maar slechts een tikkeltje extra gewicht. De do88 prestatie-y-pijp weegt 1,52 kg (3,35 lb), de OEM plastic pijp weegt 1,38 kg (3,04 lb) en een gegoten prestatiepijp van een concurrent komt uit op 2,76 kg (6,08 lb). )!

Als finishing touch is de y-pipe afgerond met een hoogwaardige poedercoating, waardoor ze er net zo goed uitzien als ze presteren! U kunt kiezen tussen het meer discrete halfglanzende zwart en een frisse metallic zilveren afwerking.

Prestaties:

Als het op prestaties aankomt, is de do88 bigpack verlaagt de inlaattemperatuur aanzienlijk! In de onderstaande grafiek wordt het verschil ten opzichte van de OEM 997.2-eenheden weergegeven. De gegevens worden verzameld met een AIM-racelogger onder 5 opeenvolgende runs in een onmiddellijke volgorde. Acceleraties op volgas tussen 50-250 km/u (30-155 mph) in een in fase 1 getunede Porsche 997. Geen cooldown tussendoor, gewoon vol gas. Tijdens iedere test werd er met de auto gereden in Sport Plus, AC uit.

De test werd op de volgende manier uitgevoerd:

Er zijn eerst 5 ritten gemaakt met de auto voorzien van OEM interkoelers. Stop, snelle vervanging van onderdelen voor de do88-intercoolers. Een paar minuten shakedown en daarna 5 runs gemaakt op exact dezelfde manier als met de OEM-onderdelen. De daling van de temperatuur van de inlaatlucht is aanzienlijk, de piekdelta bedraagt 18?C (32,4 F), zie onderstaande grafiek!

Koeling is belangrijk, net als de luchtstroom. Na vele uren in de ontwikkeling, het verfijnen van de eindtanks en het kiezen van een kern die aan onze vraag voldoet, is het resultaat een intercooler die veel effici?nter is in termen van warmteoverdracht en luchtstroom. Met behulp van onze interne Superflow SF-1020 Probench wordt de luchtstroom geverifieerd als een compleet systeem met zowel intercoolers, slangen en y-pijp voor zowel de do88 bigpack als de OEM 997 units. Wat je ziet is wat je krijgt: echte prestaties!

Past op:
Porsche 911 (997.2)
Modeljaren: 2010-2012
Motor: Turbo / Turbo S
< br />Opmerking:
- Selecteer welke kleur u verkiest op de Y-pijp. Zwart of zilvergrijs
- Selecteer of u onze high-flow turbo-inlaatslangen aan uw BigPack wilt toevoegen

OEM-referentie:
99711063900, 99711064000, 99711063970, 99711064070, 99711064674, 99711064570, 99711064470

Dit diagram toont de luchtstroom bij verschillende drukvallen van do8 8 intercooler vergeleken aan de OEM:



Dit diagram toont de inlaatluchttemperatuur van do88 intercooler vergeleken met de OEM:

Inlaattemperatuur
Extra informatie

Porsche 911 (997.2)

Bouwjaarmodellen: 2010-2012

Motor: Turbo / Turbo S

99711063900

99711064000

99711063970

99711064070

99711064674

99711064570

99711064470

Beoordelingen ()
BigPack Porsche 911 Turbo (997.2) Zwarte pijp heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.
BigPack Porsche 911 Turbo (997.2) Zwarte pijp


Aanbevolen artikelen:

1.553,07
Bout Crankcase Bolt Kit Porsche 3.6L & 3.8L Kit 204-5406zie extra informatie voor installatie...
501,74
Met trots presenteren wij ons nieuw ontwikkelde Plenum voor de Porsche 997.1 Turbo's! Met dit...
795,82
do88 presenteert met trots 's werelds eerste hoogstromende turbo-inlaatslangen voor Porsche 997.2...
579,64
Met trots presenteren wij ons Plenum voor de Porsche 911 (997.2) Turbo!Met dit high flow Plenum...
20,88
ACL Flexigauge-setspecificaties 1 doosje bevat 10 strips Met de gebruiksvriendelijke...
3.589,77
Een echte prestatie-upgrade-intercooler voor de 997.2 Turbo / Turbo S. Dit is het meest verfijnde...

Alternatieve artikelen:

44,14 27,81
MONTAGE LUBE (MET SYNERLEC®) Royal Purple® Max-Tuff® is een ultrasterk, synthetisch...
501,74
Met trots presenteren wij ons nieuw ontwikkelde Plenum voor de Porsche 997.1 Turbo's! Met dit...
3.947,25
De complete oplossing voor inlaatluchtkoeling voor Porsche 997.1 Turbo / GT2!Deze kit wordt...
96,87
Porsche 911 (997.1) Turbo & GT2 50,1 mm upgrade compressorbehuizingadapterCNC-gefreesde aluminium...
39,75
Power Cool 180° is een waterloze koelvloeistof voor sportief gebruikte auto's. Het is...
20,88
ACL Flexigauge-setspecificaties 1 doosje bevat 10 strips Met de gebruiksvriendelijke...
Winkelwagen
Is dit iets voor u?
Laatst bekeken items