do88 performance intercooler ontworpen voor eenvoudige montage in uw BMW!
Belangrijke voordelen met do88 performance intercooler (OEM intercooler):
- Groter kernvolume: 15517 cm3 (6933 cm3), 124% groter!
- Groter frontaal koeloppervlak, 1151 cm2 versus 658 cm2, 75% groter!
- Luchtstroom bij 0,15bar/2 ,18psi drukverlies: 498 CFM (354 CFM), 41% hoger!
- Piekvermogenswinst van 13 pk! Gemeten op 335xi N55 met fase 1-afstelling.
- Lagere luchttemperatuur na de intercooler onder dezelfde omstandigheden: 43?C (58?C), 15?C lager! Gemeten op alle 335xi N55 modellen behalve de intercooler.
Deze intercooler is gebouwd om de beste koeleffici?ntie te leveren onder zware omstandigheden. Exclusief vervaardigd uit aluminium met doorlopende lasnaden, garandeert het betrouwbaarheid en uithoudingsvermogen wanneer u het echt nodig heeft. Het grotere kernvolume verbetert de koeleffici?ntie en verlaagt de temperatuur van de inlaatlucht. Omdat dit een prestatieproduct van do88 is, hebben we uiteraard grondige, strenge en voortdurende tests uitgevoerd om dit product te ontwikkelen om de beste prestaties te garanderen. Er is geen enkel compromis gesloten. Deze intercooler is enorm geoptimaliseerd voor de gegeven ruimte voor een gemakkelijke montage.
De standaard intercooler heeft snelle klikverbindingen voor beide slangen. Deze aansluitingen zijn beide beperkend voor de luchtstroom en zijn niet ideaal qua betrouwbaarheid bij een hoge boost-tune. De standaard intercooler heeft rubberen slangen en een plastic J-pijp (uitlaatpijp van de intercooler).
We hebben de intercooleraansluitingen opnieuw ontworpen naar conventionele ?3?; (76 mm) slangaansluitingen. We leveren versterkte siliconenslangen en een 2,5?; (63 mm) doorn gebogen aluminium J-buis passend bij deze verbindingen. Onze J-pijp past in de standaard laadpijp of op elke aftermarket-laadpijp die is ontworpen om samen te passen met de standaard plastic J-pijp.
Al deze verbeteringen resulteren in een betere koeling, een lagere drukval en een veel betrouwbaardere intercooler opstelling voor melodie?n met een hoge boost.
Het 124% grotere kernvolume is een prestatie waar we trots op zijn. Het is een opmerkelijk verschil. Op zijn zachtst gezegd waarneembaar. De motor trekt beter over het hele toerental en is bestand tegen herhaalde ritten op vol gas zonder warmte op te bouwen. De perceptie dat een intercooler iets is dat pas moet worden ge?pgraded na een grote motorafstelling is onjuist, maar is toch wijdverspreid onder klanten en autoliefhebbers. Tijdens warme Zweedse zomerdagen, bij herhaalde trekbeurten, inspirerend rijden of zelfs bij gewoon rijden in een warmer klimaatgebied, kost het niet veel moeite van de motor om gevaarlijk hoge inlaattemperaturen te genereren ? zelfs op een standaard, niet-afgestemde motor. , auto. Het koelvermogen bij een OEM-intercooler is in veel gevallen minder, wat invloed heeft op het bruikbare vermogen. De warmte moet worden ge?limineerd, anders wordt het beloofde vermogen verlaagd als je gas gaat geven.
De standaard plastic luchtgeleider van de intercooler moet worden bijgesneden (zie instructies) om het mogelijk te maken onze grote interkoeler. Dit is vereist voor de meeste aftermarket-intercoolers met een groot getrapt kernontwerp, zoals de onze. Wanneer de plastic luchtgeleider wordt afgesneden, blijft er een grote opening achter aan de bovenkant van de interkoeler, waardoor waardevolle omgevingslucht langs de interkoelerkern kan glippen. Dit konden we niet accepteren en daarom hebben we een plastic luchtgeleider ontworpen die dit voorkomt. Deze wordt bovenop de intercoolerkern bevestigd (deze luchtgeleider zit in de kit).
Deze intercooler wordt met alles geleverd. noodzakelijk voor een eenvoudige installatie. Bouten, ringen, slangen, klemmen, J-pijp, luchtgeleider en installatie-instructies zijn uiteraard inbegrepen.
Zorg goed voor uw motor. Kies do88!