Beschrijving
Elke Focus RS MK2-rijder kent het. De auto is te snel om te remmen!
De oplossing hier kan uiteraard een goed doordacht koelsysteem zijn, maar zelfs dat is een uitdaging. De as van de Focus RS MK2 is een bijzonder kenmerk onder voertuigen met voorwielaandrijving, maar is ook bijzonder ge?nstalleerd. Daarom hebben we de geometrie van het vorkbeen overgenomen en een plug & play-systeem ontwikkeld om de lucht te kanaliseren.
Voor veel voertuigen wordt remkoeling aanbevolen, zelfs onder middelzware belasting, zelfs buiten het circuit.< /p>
Dit verbetert niet alleen de remprestaties, maar kan ook de slijtage van de wrijvingspartners drastisch verminderen.
We gebruiken het kanaliseren van de luchtstroom naar het midden van de remschijf om de turbine te gebruiken effect om de schijf van binnenuit af te koelen. Daarbij richten we de voorruit onder een hoek, zodat er geen verspilling optreedt en het beschikbare luchtvolume zo effici?nt mogelijk wordt benut.
Inbegrepen bij de levering:
Luchtgeleider kanalen voor de vooras 1x links en 1x rechts met aansluiting voor 51 mm luchtslang (luchtslang niet meegeleverd).
4x kabelbinders
Luchtslang niet meegeleverd, deze ook als bijpassende slangklemmen zijn verkrijgbaar in onze shop:
Luchtslang 51mm 1m
Slangklem Torro 40-60/12 C7W2
Artikel is geschikt voor
Ford Focus RS MK2
Ford Focus ST MK2
Motorsportonderdelen zonder straatgoedkeuring Wij wijzen er uitdrukkelijk op dat geen van onze te koop aangeboden producten originele voertuigonderdelen zijn van de voertuigfabrikanten BMW AG, M GmbH, MINI, VAG of van andere voertuigfabrikanten. Het benoemen van de voertuigmerken en -modellen dient alleen om het product te vinden en aan het juiste voertuigtype toe te wijzen.
De verschillende modellen vari?ren enigszins in de wielpositie, in combinatie met verschillende chassisgeometrie?n en wiel- en bandcombinaties. wordt het voor ons onmogelijk om alle varianten te behandelen. In het ergste geval zou het wiel bij volledige stuurhoek iets kunnen rusten (wat alleen het geval zou moeten zijn bij het parkeren), wat geen schade aan de band zou kunnen veroorzaken. In dit geval werd ons gevraagd de laatste ? stuuromwentelingen achterwege te laten.