OS Giken Superlock G50 / G64 / G96 / G97 (930 turbo, 964, 993 (RSR), 996, 997) GT3 (RS), Turbo

1.895,00
Prijs excl. btw: 1.566,12
Voorraad:
2 stuks
Artikelnr:
PR112-HA
SKU:
11A

 

OS Superlock sperdifferentieel voor de Porsche Getrag G50, G64 en G96 handgeschakelde versnellingsbakken, voor modellen met een bout in het hart van de steekasflenzen.

 

 


- Wat is dit voor sperdifferentieel?
Het betreft een platensperdifferentieel, dit is globaal te vergelijken met de ZF sperdifferentiëlen zoals deze bijvoorbeeld in de BMW M3, M4 GT4, Porsche 911 GT3 RS of Nissan GTR Nismo zijn geleverd.

- Waarom is dit differentieel duurder dan de meeste andere sper differentielen?
Het betreft een nieuw sperdifferentieel, geen gereviseerd exemplaar. Daarbij is gebruik gemaakt van de beste technieken en materialen, de nadelen van een traditioneel sperdiff zijn verdwenen. Deze hoogstaande techniek heeft echter zijn prijs.

- Is het te vergelijken met een Quaife of andere torsen?
Gedeeltelijk. Ook dit sperdifferentieel is onderhoudsvrij. Er is echter veel meer mogelijk qua afstelling, het differentieel spert ook met 1 wiel van de grond (in tegenstelling tot een Quaife) en ook spert het tijdens remmen/deceleratie. Daarnaast is sperwer king tot 100% mogelijk, dus kan er meer vermogen naar het wegdek worden overgebracht. En er zal voelbaar betere stabiliteit in je auto komen met een OS Giken waar je met een quaife nog wel eens onaangenaam verrast kan worden. Daarnaast is de superlock zeer geschikt voor driften en een Quaife of andere torsen aanzienlijk minder

- Wat is OS Giken?
OS Giken is een high-tech van origine Japans bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in tunen van motorblokken en onder andere hoogwaardige koppelingen, differentiëlen en versnellingsbakken levert. Het is erg bekend in Azië en Amerika, in Europa voornamelijk voor de Aziatische merken zoals Nissan.

- Waarom dit sperdifferentieel?
Ontwerp kan meer vermogen aan
Sperwerking tot 100%, echter zonder de nadelen die normaal bij 100% sperwerking optreden
Geen onderhoud nodig, de plaatjes slijten nagenoeg niet. Er zijn raceteams die al 10 jaar probleemloos met het diff rijden en alleen de olie hebben ververst.

Instelbaar acceleratie/deceleratie sperwerking
Door de ideale afstelling en de 100% lock kunt u betere rondetijden verwachten of beter controleerbare drifts. Het differentieel kan tevens zo afgesteld worden dat er prima mee op de openbare weg gereden kan worden. Het zal bij langzaam rijden de voordelen hebben van een open differentieel, en wanneer er gas gegeven wordt de grip van een race sper differentieel.

Centrale veertjes / negatieve preload (geel vakje tekening)
Het grote verschil zit hem in centrale veertjes die de drukstukken (die de druk op de sperplaten bewerkstelligen) juist TEGEN elkaar aan trekken. Deze veertjes zorgen er in feite voor dat er weinig sperwerking is bij rustig rijden, parkeren, of (remmend) insturen. Bij acceleratie zal deze veerkracht
alsnog overwonnen worden, en gaat het differentieel sperren.

Het differentieel is beproefd door professionele teams over de hele wereld in rally, racen en driften.

Een OS Giken sper differentieel garandeerd betere stabiliteit en grip voor elk type auto. Achterwielaandrijving, voorwielaandrijving, vierwielaandrijving. Motor achter, voor of midden, wij helpen u met het bepalen van de juiste configuratie.

U kunt altijd vrijblijvend informeren naar de mogelijkheden, en ook voor vragen over de Superlock staan wij u graag te woord.

De OS Superlock is leverbaar voor vrijwel elk sportief merk: Acura Alfa Romeo Audi BMW Chevrolet Chrysler Dodge Ferrari Ford Honda Hyundai Infiniti Lexus Lotus Mazda Mercedes Benz Mini Mitsubishi Nissan Porsche Scion Subaru Toyota Volvo
 

Alternatief voor:

997 332 083 91
997 332 083 55
PCG 332 083 AX
925 332 212 01
950 332 212 01
950 332 212 01
950 332 053 05
950 332 083 02
950 332 083 03
950 332 083 38
996 332 922 00
996 332 083 01
996 332 083 00
950 332 083 36
996 332 983 9B
997 332 083 90
PCG 332 083 AX
997 332 905 01
997 332 908 01
997 332 083 91

DSD-100-100-00027 QDF2Q G3-278-000 

 

Onder andere gebruikt in: (Let op! voor bevestiging van het juiste model raden we aan om uw chassisnummer door te geven, we kunnen geen garantie geven op onderstaande informatie)

 

Porsche-modellen met G97-versnellingsbak

De G97-versnellingsbak, geproduceerd door Getrag, is een handgeschakelde versnellingsbak die voornamelijk werd gebruikt in de Porsche 911-modellen van de 996- en 997-generaties, met name in de high-performance Turbo- en GT-modellen. De G97 was een 6-versnellingsbak, ontworpen om het hogere vermogen en koppel van deze modellen te verwerken. Hieronder een overzicht van de Porsche-modellen die standaard de G97-versnellingsbak gebruikten, gebaseerd op fabriekspecificaties.

 
 
ModelJaarOpmerkingen
Porsche 911 (996) Turbo2001-20056-versnellingen (G97/50); gebruikt in AWD Turbo-modellen.
Porsche 911 (996) GT22001-20056-versnellingen (G97/90); versterkte versie voor de GT2.
Porsche 911 (997) Turbo2006-20126-versnellingen (G97/51, G97/52); gebruikt in AWD Turbo-modellen.
Porsche 911 (997) GT22007-20126-versnellingen (G97/90); specifiek voor de high-performance GT2.
Porsche 911 (997) GT32006-20116-versnellingen (G97/96, G97/97); gebruikt in de GT3 en GT3 RS.
 

Opmerkingen:

  • De G97-versnellingsbak was ontworpen voor modellen met hoge prestaties, zoals de Turbo, GT2 en GT3, en was geschikt voor zowel achterwielaandrijving (RWD) als vierwielaandrijving (AWD).
  • Specifieke varianten zoals G97/50 en G97/90 waren aangepast voor het extreme koppel van de Turbo en GT2, terwijl de G97/96 en G97/97 waren geoptimaliseerd voor de circuitgerichte GT3-modellen.

Porsche-modellen met G64-versnellingsbak

De G64-versnellingsbak is een variant van de G50, specifiek ontwikkeld voor de vierwielaangedreven (AWD) Porsche 911-modellen, zoals de Carrera 4. Deze bak werd gebruikt om de aandrijfkrachten van het AWD-systeem te beheren en was een door Getrag geproduceerde 5- of 6-versnellingsbak. Hieronder een overzicht van de Porsche-modellen die standaard de G64-versnellingsbak gebruikten, gebaseerd op fabriekspecificaties.

 
 
ModelJaarOpmerkingen
Porsche 911 (964) Carrera 41989-19945-versnellingen (G64/00, G64/01); gebruikt in AWD Carrera 4-modellen.
Porsche 911 (993) Carrera 41995-19986-versnellingen (G64/20, G64/21, G64/51, G64/52); AWD-variant met verbeterde schakelprestaties.
Porsche 911 (993) Turbo1995-19986-versnellingen (G64/50, G64/51); gebruikt in de Turbo met AWD.
 

Opmerkingen:

  • De G64 werd specifiek toegepast in vierwielaangedreven 911-modellen, in tegenstelling tot de G50, die voornamelijk voor achterwielaandrijving (RWD) was.
  • Varianten zoals de G64/50 en G64/51 in de 993 Turbo waren versterkt om het hogere koppel van de turbomotoren aan te kunnen.

Porsche-modellen met G50-versnellingsbak

De G50-versnellingsbak (geproduceerd door Getrag) werd voornamelijk gebruikt in diverse Porsche 911-modellen van de late jaren '80 tot eind jaren '90. Het was een 5-versnellingsbak (later ook 6-versnellingen) die de oudere 915 verving voor betere schakelprestaties en duurzaamheid. Hieronder een overzicht van de belangrijkste modellen die de G50 standaard gebruikten (inclusief varianten zoals Carrera 2, Carrera 4 en Turbo). Let op: dit zijn originele fabrieksuitvoeringen; conversies naar G50 in oudere modellen zijn populair maar niet origineel.

ModelJaarOpmerkingen
Porsche 911 Carrera 3.21987-19895-versnellingen (G50/00, /01, /02); vervanging voor 915-bak.
Porsche 911 (964) Carrera 21989-19945-versnellingen (G50/03, /04, /05); basisversie.
Porsche 911 (964) Carrera 41989-19945-versnellingen (G64/00, /01); AWD-variant.
Porsche 911 (964) Turbo (965)1991-19925-versnellingen (G50/52); optioneel.
Porsche 911 (993) Carrera 21995-19986-versnellingen (G50/20, /21); geüpdatete versie.
Porsche 911 (993) Carrera 41995-19986-versnellingen (G64/20, /51, /52); AWD-variant.
OS Giken Superlock G50 / G64 / G96 / G97 (930 turbo, 964, 993 (RSR), 996, 997) GT3 (RS), Turbo heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.
Review plaatsen
OS Giken Superlock G50 / G64 / G96 / G97 (930 turbo, 964, 993 (RSR), 996, 997) GT3 (RS), Turbo
Review plaatsen

Meest recente reviews

Alternatieve artikelen voor OS Giken Superlock G50 / G64 / G96 / G97 (930 turbo, 964, 993 (RSR), 996, 997) GT3 (RS), Turbo