opc_loader

King racing drijfstang lagers M10 (incl overmaat)

Artikelnr: CR4439AM0.25
(Prijs excl. btw) 32,23
39,00
Versie
Voorraad
Voorraad:
  0  items
Beschrijving

King race lagers voor de BMW M10 (Zie extra informatie voor passende modellen

Ook verkrijgbaar in 0.25, 0.50, 0.75, 1.00 1.25 overmaat.

Hieronder een hoop technische data over wat deze lagers sterker of beter maakt dan standaard lagers. King lagers zijn voorzien van DLC coating uit de F1 (Ook Koenigsegg maakt bijvoorbeeld gebruik van King lagers) die er voor zorgt dat als je motor de olie tussen de lagers uit perst omdat het te veel druk kan opbouwen bij hoger toeren, deze alsnog gesmeerd is door een zeer harde maar ook extreem gladde laag.

King Factory toegepaste nano-composiet polymeercoating - zonder toegevoegde dikte!
King's nieuwe pMaxKote ™ is een nano-composiet polymeercoating. Het wordt in de King-fabriek over de pMaxBlack ™ -overlay aangebracht als onderdeel van het lagerproductieproces. Het verbetert de slijtvastheid zonder de oorspronkelijke precisie-wanddikte-afmeting van het lager te veranderen.

King's pMaxKote ™ is een nieuwe benadering van gecoate lagers. Het is bewezen dat het lagers beschermt tijdens metaal-op-metaal contact, evenals tegen de eroderende effecten van cavitatie. Het bevat keramische nano-composietdeeltjes die functioneren als een vierde laag die een superieure bescherming biedt.

pMaxKote ™ verbetert de volgende voordelen van King XP racelagers:

• Superieure aanvalsweerstand

• Superieure cavitatieweerstand

• Superieure slijtvastheid

• Superieure bescherming tegen verlies van olie

pMaxBlack ™ tri-metalen structuur 

Tussenlaag
De tussenlaag van een typisch lager bevat 2-3% tin, met hardheidswaarden van 90-95 HV. Voor een superieure pMaxBlack ™ -tussenlaag hebben we het tingehalte verhoogd tot 4,5%, waardoor het 22% harder is bij 115 HV, met een draagvermogen van 17.000 psi.

pMaxBlack ™ -overlay
De overlay van een typisch hoogwaardig lager bestaat uit een gelode legering die 2-3% koper bevat. Het bereikt een hardheidsgraad van 11-14 HV en een maximale belastingscapaciteit van 8.000-8.500 psi.

King's pMax Black ™ -overlay is aanzienlijk sterker dan conventionele overlays vanwege het kopergehalte van 5% en een innovatief hardingsproces op nanoschaal.

Extra informatie

https://motoiq.com/king-bearings-long-term-extreme-use-torture-test/

Passende motoren:

Engine Make    Engine    Year    CC    BoreXStroke    CYL    Models
BMW    M10B20    01/1973 - 12/1974    1990    89.000 X 80.000    4    2002
BMW    118    01/1964 - 12/1967    1773    84.000 X 80.000    4    1800ti
BMW    M10B18    01/1964 - 12/1967    1773    84.000 X 80.000    4    1800ti
BMW    M10B20    01/1973 - 12/1974    1990    89.000 X 80.000    4    2002
BMW    121    01/1973 - 12/1974    1990    89.000 X 80.000    4    2002
BMW    M10B20    01/1965 - 12/1972    1990    89.000 X 80.000    4    2000, 2000...more
U/K    M10 B20    01/1973 - 12/1974    1990    0.000 X 0.000    4    2002
BMW    M10    01/1977 - 12/1979    1990    89.000 X 80.000    4    320i
BMW    M10B20    01/1966 - 12/1971    1990    89.000 X 80.000    4    2000cs, 20...more
BMW    M15    01/1965 - 12/1974    1990    89.000 X 80.000    4    2000, 2000...more
BMW    M10B18    01/1968 - 12/1971    1766    89.000 X 71.000    4    1800, 1802...more
BMW    M10    01/1980 - 12/1983    1766    89.000 X 71.000    4    320i
BMW    115    01/1961 - 12/1964    1499    82.000 X 71.000    4    1500
BMW    M10 B20    01/1975 - 12/1976    1990    89.000 X 80.000    4    2002
BMW    M10B18    01/1963 - 12/1967    1773    84.000 X 80.000    4    1800
BMW    121    01/1973 - 12/1974    1990    89.000 X 80.000    4    2002
BMW    121    01/1966 - 12/1971    1990    89.000 X 80.000    4    2000cs, 20...more
BMW    M10B20    01/1969 - 12/1974    1990    89.000 X 80.000    4    2000tii, 2...more
U/K    M10 B20    01/1969 - 12/1974    1990    0.000 X 0.000    4    2000tii, 2...more
BMW    M10    01/1984 - 12/1985    1766    89.000 X 71.000    4    318i
BMW    121    01/1965 - 12/1972    1990    89.000 X 80.000    4    2000, 2000...more
BMW    118    01/1963 - 12/1967    1773    84.000 X 80.000    4    1800

Beoordelingen ()
King racing drijfstang lagers M10 (incl overmaat) heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.
King racing drijfstang lagers M10 (incl overmaat)


Aanbevolen artikelen:

157,30
Set ARP bouten en moeren voor de drijfstangen van de M10 (1.5 tot 2.0 liter) en S14. Kit...
12,10
Schrick buiten klepveer voor de M10. Prijs per stuk. 4 nodig per blok
251,68
Set ARP tapeinden met moer voor de M10 (1.5 tot 2.0 liter) en S14 kop bevestiging. Kit bevat...
17,00
M10, M20, M30, M50 & M60 versterkte dubbele klepveren. Gemaakt voor aangepaste nokkenassen en...
248,05
Schrick's extreem sterke tuimelaar inclusief stelschroef. Geschikt voor M30 en M10. 8x...
21,78
Febi M10 en M30 Tuimelaar.  Prijs per stuk. M10 = 8 stuks M30 = 12...

Alternatieve artikelen:

18,15
Deze billet aluminium plaat blokkeert de gaten in de cilinderkop voor de standaard mechanische...
251,68
Set ARP tapeinden met moer voor de M10 (1.5 tot 2.0 liter) en S14 kop bevestiging. Kit bevat...
31,00 28,00
Versterkte tuimelaars voor M10 en M30. Gegoten tuimelaar met een sterker ontwerp en verdikking op...
471,90
304 Schrick nokkenas voor de BMW M10 Lift inlaat /uitlaat (mm): 8,2 8,2 klepslag inlaat / uitlaat...
109,00
Set van 14 Krukas lagerkap bouten. OEM: 11 11 1 735525 Past...
12,00
OEM Pilot bearing/ price-as lager/ geleidelager. Een aanrader om dit lager te vervangen bij het...
Is dit iets voor u?
Winkelwagen