opc_loader

Wensenlijst

BMW E60/E61/E63/E64 5/6-serie (niet-M-modellen) Upgrade aandrijfas middensteunlagerdrager (BMW02A0)

Artikelnr: BMW02A0

Voeg modeltype, bouwjaar, versnellingsbaktype en achterwielaandrijving of 4WD toe aan de orderopmerking

(Prijs excl. btw) 264,99
320,64
Zet op wensenlijst
Voorraad
Voorraad:
  0  items
Beschrijving

HET PROBLEEM

De steunlagerdrager wat origineel gemonteerd zit, houdt de aandrijfas op zijn plaats met rubber dat zo dun is dat ongeveer 20 lbs kracht hem van het midden naar het einde van zijn slag verplaatst. Hoewel dat geweldig is om ervoor te zorgen dat geen NVH de cabine bereikt, houdt het het lager niet goed gecentreerd onder belasting, zorgt het ervoor dat het lager na verloop van tijd doorbuigt en de uitlijning van de aandrijfas bederft, en veroorzaakt het speling in de aandrijflijn tijdens schakelen en gas geven. Na verloop van tijd zakt de OEM-bus door en wordt broos, uiteindelijk droogrot en barsten. Zelfs bij de best bewaarde auto's kan de standaardbus binnen 5-10 jaar barsten vertonen. Wanneer de bus loslaat, kan dit leiden tot overmatige trillingen en klonteren, en meer spanning op het lager leggen. Om het nog erger te maken, is de standaarddrager op het middensteunlager gegoten, dus het is niet eenvoudig te vervangen zonder speciaal gereedschap.

De eerste video hieronder is opgenomen op een Audi, maar BMW (en het ontwerp van de OEM-carrier van alle anderen) is vergelijkbaar. De as wordt niet goed ondersteund door de zachte OEM-drager, dus hij mag tijdens snel laden en lossen uit het midden bewegen. De tweede video is een BMW-drager die een vergelijking laat zien van hoeveel de OEM-drager geeft onder belasting en de verbetering met de JXB-drager.

DE OPLOSSING

Deze verbeterde eenheid houdt de aandrijfas stevig altijd op zijn plaats en de solide constructie zorgt ervoor dat hij nooit zal verslijten. De dikke bussen zorgen ervoor dat de aandrijfas niet uit het midden kan bewegen, waardoor de aandrijfas te allen tijde uitgelijnd blijft.

DE BUSSEN

Er zijn twee opties beschikbaar voor de bussen, die beide vele malen beter zijn dan de voorraad bus. We hebben goed gelet op de NVH-niveaus die bij deze upgrade horen. Na uitgebreide ontwerpherhalingen hebben we op maat gemaakte isolatorbussen bedacht die de drager scheiden van de carrosserie van het voertuig en bevestigingsmateriaal. Deze dragers verlagen het NVH-niveau aanzienlijk.

De straatbussen absorberen het grootste deel van de NVH van de aandrijflijn. Bij sommige snelheden is wat lichte NVH mogelijk in de vorm van een zachte brom. Met een aangepaste uitlaat of open ruiten hoor je het waarschijnlijk nooit.

De circuit bussen zijn voor diegenen die compromisloze prestaties van de aandrijflijn willen. Deze kunnen een aanzienlijke hoeveelheid cabinegeluid veroorzaken. Weet je niet zeker wat voor jou is? Ze zijn uitwisselbaar, dus u kunt ze allebei proberen.

INSTALLATIE

Voor de installatie hoeft de aandrijfas niet te worden verwijderd. Het 2-delige ontwerp klemt zich om het OEM-lager. De oude drager moet worden verwijderd, dus een snijgereedschap is vereist. De exacte stappen om toegang te krijgen tot de drager vari?ren enigszins per model, maar het verwijderen en installeren van de nieuwe drager is hetzelfde. De basisstappen zijn:

Verwijder eventuele beugels of spatschermen die het verwijderen van de uitlaat en het hitteschild verhinderen

Verwijder of verlaag de uitlaat in het gebied van het middelste steunlager

Verwijder de hitte afscherming die middensteunlager afdekt

OEM-drager afsnijden en centrale rubberen rib met scheermesje verwijderen, basislaag van rubber intact laten

Nieuwe drager rond OEM-lager klemmen

MONTAGE

E60 5e generatie 5-serie (sedan)

E61 5e generatie 5-serie (Touring)

E63 2e generatie 6-serie (coup?)

E64 2e generatie 6-serie (cabriolet)

Houd er rekening mee dat ???M??-modellen een andere aandrijfasdrager hebben; dit product is hierop niet van toepassing.

Onderdeelnummers

Volledige montages

Straat - BMW02A0-S

circuit - BMW02A0-T

Beide - BMW02A0-B

Reserve buspakketten

Straat - BSH04A0

circuit - BSH04A1

Beoordelingen ()
BMW E60/E61/E63/E64 5/6-serie (niet-M-modellen) Upgrade aandrijfas middensteunlagerdrager (BMW02A0) heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.
BMW E60/E61/E63/E64 5/6-serie (niet-M-modellen) Upgrade aandrijfas middensteunlagerdrager (BMW02A0)


Aanbevolen artikelen:

1.967,81
Gripper platensper voor het BMW middenmaat differentieel. Dit sper past ook in een aantal andere...
2.368,71
BMW e60 525i 528i 530i 20032010 auto Platen sper differentieelMFactory Metaalplaten...
849,50
Ring en pinion tandwielset voor het BMW M 210mm differentieel. Met M14 bouten (Eventueel ook toe te...
562,50
Betreft een volledig gereviseerd BMW 130i cup drexler sper. Dit sper past ook in een aantal andere...
Details
Dit product is momenteel niet leverbaar
59,00
Originele BMW Torx M8x40 10.9 bout voor de aandrijfassen - differentieelflenzen. En de...
35,41
Product-ID: 031940A Naam: Achterdiff mount - achterbus SPORT Fit: BMW 5 V (03-10) E60/E61 BMW 6 II...

Alternatieve artikelen:

562,50
Betreft een volledig gereviseerd BMW 130i cup drexler sper. Dit sper past ook in een aantal andere...
Details
Dit product is momenteel niet leverbaar
1.384,62
QUAIFE sper differentieel.In de praktijk maakt de Quaife ATB je auto tot een snellere straatauto,...
156,01
Originele BMW hardyschijf in de maat LK=105MM/12 26117610061 of 26117546425 26 11 7 610 061 of 26...
33,45
Product-ID: 031940B Naam: Achterdiff-montage - achterste bus Fit: BMW 5 V (03-10) E60/E61 BMW 6 II...
115,00
Revisieset voor het schakelmechaniek. Het standaard schakelmechanisme wordt na verloop van tijd...
250,00
Ring en pinion tandwielset voor het BMW (non-M) 210mm differentieel. Met M12 bouten (Eventueel ook...
Winkelwagen
Is dit iets voor u?