opc_loader

Wensenlijst

BMW Cardanas tussenaslager steun upgrade E81-E93 1 Serie/1M F20-F36 F80-F87 M2, M3, M4 (BMW01A0)

Artikelnr: BMW01A0-S

Voeg modeltype, bouwjaar, versnellingsbaktype en achterwielaandrijving of 4WD toe aan de orderopmerking

(Prijs excl. btw) 264,99
320,64
Zet op wensenlijst
Artikelnummers
SKU:
12C
Voorraad
Voorraad:
  2  items
Beschrijving

HET PROBLEEM

De steunlagerdrager wat origineel gemonteerd zit, houdt de aandrijfas op zijn plaats met rubber dat zo dun is dat ongeveer 20 lbs kracht hem van het midden naar het einde van zijn slag verplaatst. Hoewel dat geweldig is om ervoor te zorgen dat geen NVH de cabine bereikt, houdt het het lager niet goed gecentreerd onder belasting, zorgt het ervoor dat het lager na verloop van tijd doorbuigt en de uitlijning van de aandrijfas bederft, en veroorzaakt het speling in de aandrijflijn tijdens schakelen en gas geven. Na verloop van tijd zakt de OEM-bus door en wordt broos, uiteindelijk droogrot en barsten. Zelfs bij de best bewaarde auto's kan de standaardbus binnen 5-10 jaar barsten vertonen. Wanneer de bus loslaat, kan dit leiden tot overmatige trillingen en klonteren, en meer spanning op het lager leggen. Om het nog erger te maken, is de standaarddrager op het middensteunlager gegoten, dus het is niet eenvoudig te vervangen zonder speciaal gereedschap.

De eerste video hieronder is opgenomen op een Audi, maar BMW (en het ontwerp van de OEM-carrier van alle anderen) is vergelijkbaar. De as wordt niet goed ondersteund door de zachte OEM-drager, dus hij mag tijdens snel laden en lossen uit het midden bewegen. De tweede video is een BMW-drager die een vergelijking laat zien van hoeveel de OEM-drager geeft onder belasting en de verbetering met de JXB-drager.

DE OPLOSSING

Deze verbeterde eenheid houdt de aandrijfas stevig altijd op zijn plaats en de solide constructie zorgt ervoor dat hij nooit zal verslijten. De dikke bussen zorgen ervoor dat de aandrijfas niet uit het midden kan bewegen, waardoor de aandrijfas te allen tijde uitgelijnd blijft.

DE BUSSEN

Er zijn twee opties beschikbaar voor de bussen, die beide vele malen beter zijn dan de voorraad bus. We hebben goed gelet op de NVH-niveaus die bij deze upgrade horen. Na uitgebreide ontwerpherhalingen hebben we op maat gemaakte isolatorbussen bedacht die de drager scheiden van de carrosserie van het voertuig en bevestigingsmateriaal. Deze dragers verlagen het NVH-niveau aanzienlijk.

De straatbussen absorberen het grootste deel van de NVH van de aandrijflijn. Bij sommige snelheden is wat lichte NVH mogelijk in de vorm van een zachte brom. Met een aangepaste uitlaat of open ruiten hoor je het waarschijnlijk nooit.

De circuit bussen zijn voor diegenen die compromisloze prestaties van de aandrijflijn willen. Deze kunnen een aanzienlijke hoeveelheid cabinegeluid veroorzaken. Weet je niet zeker wat voor jou is? Ze zijn uitwisselbaar, dus u kunt ze allebei proberen.

INSTALLATIE

Voor de installatie hoeft de aandrijfas niet te worden verwijderd. Het 2-delige ontwerp klemt zich om het OEM-lager. De oude drager moet worden verwijderd, dus een snijgereedschap is vereist. Hieronder ziet u de installatie van dit onderdeel op een E93 335i. De exacte stappen om toegang te krijgen tot de drager vari?ren enigszins per model, maar het verwijderen en installeren van de nieuwe drager is hetzelfde. De basisstappen zijn:

Verwijder eventuele beugels of spatschermen die het verwijderen van de uitlaat en het hitteschild verhinderen

Verwijder of verlaag de uitlaat in het gebied van het middelste steunlager

Verwijder de hitte afscherming die middensteunlager afdekt

OEM-drager afsnijden en centrale rubberen rib met scheermesje verwijderen, basislaag van rubber intact laten

Nieuwe drager rond OEM-lager klemmen

FITMENT

  • E81, E82, E87, and E88 - 1st-gen 1-series

  • E84 - 1st-gen X1

  • E90, E91, E92, and E93 - 5th-gen 3-series

  • F20 and F21 - 2nd-gen 1-series

  • F22 and F23 - 1st-gen 2-series

  • F30, F31, and F34 - 6th gen 3-series

  • F32, F33, F35, and F36 - 1st gen 4-series

  • F80 M3 (excluding carbon 1-pc shaft)

  • F82 and F83 M4 (excluding carbon 1-pc shaft)

  • F87 M2

Vervangt onder andere: 26 12 8 615 622, 26128615621

Onderdeelnummers

Volledige sets

Straat - BMW01A0-S

Racebaan - BMW01A0 -T

Beide - BMW01A0-B

Reserve bussenpakketten

Straat - BSH04A0

circuit - BSH04A1

Beoordelingen ()
BMW Cardanas tussenaslager steun upgrade E81-E93 1 Serie/1M F20-F36 F80-F87 M2, M3, M4 (BMW01A0) heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.
BMW Cardanas tussenaslager steun upgrade E81-E93 1 Serie/1M F20-F36 F80-F87 M2, M3, M4 (BMW01A0)


Aanbevolen artikelen:

2.196,86
carbon cardanas e8x BMW 135i 2006-2010 N54 (mt) YCW engineering zijn er trots op onze 100% Droog...
59,00
Originele BMW Torx M8x40 10.9 bout voor de aandrijfassen - differentieelflenzen. En de...
145,20 119,00
Aluminium hardy schijf ter vervanging van de OEM schijf die gevoelig is voor scheuren.  LK...
2.196,86
carbon cardanas e8x bmw 135i (at) YCW engineering zijn er trots op onze 100% Droog Carbon Fiber...
22,00
Set van 4 torx bouten voor installatie van de cardanas op het differentieel Zie extra informatie...
65,00
Originele BMW Torx M10x50x1.5 10.9 bout voor de aandrijfassen - differentieelflenzen. En de...

Alternatieve artikelen:

145,20 119,00
Aluminium hardy schijf ter vervanging van de OEM schijf die gevoelig is voor scheuren.  LK...
89,00
Hardyschijf voor de volgende modellen. Let op, bepalend voor de maat:Voorzijde...
326,70
Vervangende homokineet voor de aandrijf/cardanas van de volgende modellen: 1'...
139,15 119,00
Aluminium hardy schijf ter vervanging van de OEM schijf die gevoelig is voor scheuren.  LK...
181,50
Hardy of koppelingsschijf van geannodiseerd AW-6082 aluminium met rubber dempers zoals het...
99,00
Een versleten tussenaslager kan bijgeluiden veroorzaken of de cardanas uit balans brengen waardoor...
Winkelwagen
Is dit iets voor u?