Verhoog de prestaties en duurzaamheid van uw 2021+ BMW G8X M2/M3/M4 met de do88 Charge Pipe. Dit systeem is ontworpen voor superieure betrouwbaarheid en verbeterde prestaties, zodat uw voertuig altijd op zijn top functioneert!
Achtergrond
De BMW G8X M2/M3/M4-modellen vanaf 2021 zijn uitgerust met de S58-motor, die standaard voorzien is van een Y-vormige plastic charge pipe. Deze pijp verbindt beide turbo's met het gasklephuis en geleidt de turbodruk naar het inlaatspruitstuk. Echter, bij hoge turbodruk – zeker bij getunede auto's – heeft de originele plastic pijp moeite met de verhoogde temperaturen en druk. Dit leidt tot een risico op scheuren en potentiële motorschade. Voor eigenaren die de prestaties willen verbeteren zonder de betrouwbaarheid in gevaar te brengen, is dit een cruciaal aandachtspunt.
Onze oplossing
Om dit probleem aan te pakken, heeft do88 een performance charge pipe-systeem ontwikkeld, specifiek voor de 2021+ BMW G8X M2/M3/M4-modellen. Ons systeem is 15% minder restrictief dan de standaardversie, wat de doorstroming en het vermogenspotentieel aanzienlijk verbetert. Het vervangt het fragiele originele plastic door een robuuste gegoten aluminium Y-pijp, wat de duurzaamheid enorm vergroot en kostbare defecten voorkomt.
Het ontwerp bevat geoptimaliseerde overgangen om restricties te minimaliseren en de luchtstroom te verbeteren. We maken gebruik van CNC-gefreesde turbo- en gasklepadapters om een lekvrije werking te garanderen, en een grotere snelkoppeling voor het gasklephuis die exact aansluit op de binnendiameter van de gasklep. Voor extra functionaliteit bevat onze charge pipe twee 1/8 NPT-poorten voor methanolinjectie of turbodruksensoren (inclusief pluggen voor als u deze functies niet gebruikt). Tests tonen aan dat onze charge pipe een flow bereikt van 960 CFM @ 150mbar (2,17 psi), een aanzienlijke verbetering ten opzichte van de 835 CFM van de OEM-set.
Installatie
De do88 charge pipe-kit voor de BMW G8X M2/M3/M4 is ontworpen als een directe vervanging ('direct fit'), wat zorgt voor een probleemloos installatieproces. De set wordt compleet geleverd met alle benodigdheden, inclusief siliconen slangen, een met doorn gebogen (mandrel bent) charge pipe voor de achterste turbo en de gegoten aluminium Y-pijp. Dit ontwerp verhoogt niet alleen de hitte- en drukbestendigheid, maar integreert ook naadloos in de motorruimte. Er worden installatie-instructies meegeleverd, waardoor de upgrade toegankelijk is voor zowel professionals als enthousiaste doe-het-zelvers.
Belangrijkste kenmerken:
Significante verbetering van luchtstroom: Vergroot het vermogenspotentieel vergeleken met de standaardversie.
Maximale duurzaamheid: Vervangt kwetsbaar plastic door robuust gegoten aluminium om kostbare breuken te voorkomen.
Hoge tolerantie: Beter bestand tegen extreme hitte en druk, wat de betrouwbaarheid bij hoge prestaties verhoogt.
Superieure flow: Bereikt 960 CFM @ 150mbar (2,17 psi), aanzienlijk beter dan de originele 835 CFM.
Precisie-onderdelen: CNC-gefreesde slangaansluitingen en adapters voor turbo en gasklephuis.
Extra poorten: Voorzien van twee 1/8 NPT-poorten voor methanolinjectie of sensoren, inclusief afdichtpluggen.
Complete set: Bevat alle onderdelen om het volledige standaard systeem te vervangen.
Directe pasvorm: Ontworpen voor een eenvoudige montage zonder aanpassingen, inclusief alle benodigde componenten.