Volledige carbon fiber (koolstofvezel) intlaatsysteem voor de BMW M2 M3 M4 (G80 G82 G87), ontwikkeld voor extreem hoge vermogens!
Bij het ontwerpen van een nieuw intlaatsysteem voor een turbomotor zijn drie factoren cruciaal: filtratie, luchtstroom en thermisch beheer. Ons do88-intlaatsysteem is ontwikkeld om deze elementen te optimaliseren: uitstekende luchtfiltratie, verbeterde luchtstroom en het behouden van lage inlaattemperaturen voor de turbo’s. Het ontwerp van de airboxes — inclusief de vorm, het volume en de gebruikte materialen — is met uiterste precisie vervaardigd om de luchttoevoer naar de motor te maximaliseren en daarmee de prestaties te verbeteren.
Hoge inlaattemperaturen hebben een negatieve invloed op de motorprestaties, omdat turbo's dan druk moeten opbouwen met warme lucht die een lagere dichtheid heeft. Daarom is een volledig afgesloten systeem essentieel om de inlaatluchttemperaturen (IAT's) zo laag mogelijk te houden. Een dergelijk systeem vormt echter een uitdaging vanwege de beperkende aard ervan, aangezien het enkel afhankelijk is van de standaard luchttoevoer onderaan de filterhuizen. Tijdens de ontwikkeling werd duidelijk dat er extra toevoerpunten voor verse lucht nodig waren om deze beperking op te heffen. Daarom hebben we extra luchtopeningen aangebracht achter de koplampen aan beide zijden. Om voldoende luchtvolume rond de filters te garanderen, hebben we grote 7,8-inch airboxes ontwikkeld, die bovendien voldoende ruimte bieden voor de CSL-veerpootbrug.
Ter vervanging van de standaard plastic inlaatbuizen hebben we grote, gladde carbon buizen ontworpen. Deze beginnen met een diameter van 105 mm aan de filterzijde en lopen naadloos over naar 3,25 inch, passend op onze aangepaste turbo-inlets. Op onze carbon buizen is ons eigen, groot gedimensioneerde luchtfilter gemonteerd. Dit filter is voorzien van dichtgeweven katoengaas, wat zorgt voor een schone luchtstroom. Het filter is ontworpen voor duurzaamheid en efficiëntie, is uitwasbaar en herbruikbaar, wat bijdraagt aan optimale prestaties en een lange levensduur.
Wat ons ontwerp onderscheidt van de meeste andere aftermarket-systemen, is dat we de extra stap hebben gezet door aangepaste turbo-inlets te ontwikkelen die de beperkende originele (OE) plastic inlets vervangen. De originele inlets hebben aansluitingen van slechts 61 mm en 72 mm. Onze op maat gemaakte gegoten aluminium inlets hebben daarentegen aanzienlijk grotere aansluitingen van 83 mm. Om de veelzijdigheid en duurzaamheid van ons systeem te waarborgen, hebben we een innovatief ontwerp met afdichtings- en adapterhulzen toegepast. Onze gegoten inlets bieden een opening van 53,6 mm richting de compressorbehuizing, wat superieur is aan de doorstroomdiameter van de originele onderdelen. De afdichting vindt plaats op het vlakke schroefflensvlak in plaats van op de buisinzetkant. Dankzij dit ontwerp passen onze turbo-inlets op zowel standaard als hybride turbo’s, zoals de Pure S58 STG2+ en TTE940, door gebruik te maken van verschillende hulzen die perfect aansluiten op de binnendiameter van de compressorbehuizing.
Belangrijkste kenmerken:
Groot 105 mm (4,1”) op maat gemaakt luchtfilter: Voorbehandeld katoengaas met een hoge dichtheid.
Volledig gesloten ontwerp: Garandeert de toevoer van enkel koude lucht om de IAT’s laag te houden.
Verbeterd geluid: Produceert een sportiever inductiegeluid van de turbo en de diverter valves, zonder het storende lawaai van een volledig open luchtinlaat.
Precision-engineered: Geoptimaliseerd ontwerp voor een ongehinderde luchtstroom.
Geoptimaliseerd voor tuning: Geschikt voor getunede motoren, hybride turbo’s en grote turbokits.
24% meer luchtstroom: Verhoogde flow vergeleken met het originele systeem.
Minder weerstand: Verminderde drukval en belasting van de fabrieksonderdelen.
Verbeterde respons: Betere gasrespons en snellere opbouw van de turbodruk.
Strak design: Geen scherpe bochten of restricties in de buizen.
Toekomstbestendig: Compatibel met toekomstige upgrades, zoals grotere turbo’s.
Hoogwaardige afwerking: UV- en hittebestendige hoogglans blanke lak voor langdurige bescherming.
Onderhoudsvriendelijk: Uitwasbaar luchtfilter voor een lange levensduur. Wij raden aan het filter elke 20.000 km te reinigen met een universeel reinigingsmiddel voor katoenfilters (bijv. BMC Washing fluid, artikelnummer "WADET500").