HET PROBLEEM
De steunlagerdrager wat origineel gemonteerd zit, is permanent aan het middenlager gegoten met dun rubber dat na verloop van tijd doorbuigt en barst en de aandrijfas onder belasting niet voldoende ondersteunt. Dit rubber begeeft het meestal lang voordat het lager zelf het einde van zijn levensduur heeft bereikt. Omdat het middelste lager is gevormd naar de OEM-drager en moeilijk te onderhouden is, is het vaak gemakkelijker om een nieuwe aandrijfas te krijgen dan het middelste steunlager te vervangen.
De eerste video hieronder is opgenomen op een Audi, en de 2e op een BMW, maar het ontwerp van de OEM-carrier van Chrysler (en alle anderen) is vergelijkbaar. De as wordt niet goed ondersteund door de zachte OEM-drager, dus hij mag tijdens snel laden en lossen uit het midden bewegen. De tweede video toont een vergelijking van hoeveel een OEM-drager geeft onder belasting en de verbetering met de JXB-drager.
DE OPLOSSING
Deze verbeterde eenheid houdt de aandrijfas altijd stevig op zijn plaats tijden, en zijn robuuste constructie zorgt ervoor dat hij nooit zal verslijten. De dikke bussen zorgen ervoor dat de aandrijfas niet uit het midden kan bewegen, waardoor de uitlijning van de aandrijfas te allen tijde behouden blijft. Het 2-delige ontwerp klemt zich rond het lager, waardoor installatie en onderhoud een fluitje van een cent zijn.
DE BUSSEN
Er zijn twee opties beschikbaar voor de bussen, die beide vele malen beter zijn dan de voorraadbus. We hebben goed gelet op de NVH-niveaus die bij deze upgrade horen. Na uitgebreide ontwerpherhalingen hebben we op maat gemaakte isolatorbussen bedacht die de drager scheiden van de carrosserie van het voertuig en bevestigingsmateriaal. Deze dragers verlagen het NVH-niveau aanzienlijk.
De straatbussen absorberen het grootste deel van de NVH van de aandrijflijn. Bij sommige snelheden is wat lichte NVH mogelijk in de vorm van een zachte brom. Met een aangepaste uitlaat of open ruiten hoor je het waarschijnlijk nooit.
De circuit bussen zijn voor diegenen die compromisloze prestaties van de aandrijflijn willen. Deze kunnen een aanzienlijke hoeveelheid cabinegeluid veroorzaken. Weet je niet zeker wat voor jou is? Ze zijn uitwisselbaar, dus u kunt ze allebei proberen.
INSTALLATIE
Voor de installatie hoeft de aandrijfas niet te worden verwijderd. Het 2-delige ontwerp klemt zich om het OEM-lager. De oude drager moet worden verwijderd, dus een snijgereedschap is vereist. Hieronder ziet u de installatie van dit onderdeel op een Durango uit 2014. De exacte stappen om toegang te krijgen tot de drager verschillen enigszins per model, maar het verwijderen en installeren van de nieuwe drager is hetzelfde. De basisstappen zijn:
Verwijder eventuele beugels of spatschermen die het verwijderen van de uitlaat en het hitteschild verhinderen
Verwijder of verlaag de uitlaat in het gebied van het middelste steunlager
Verwijder de hitte afscherming middensteunlager
OEM-drager afsnijden en rubberen steunmateriaal met scheermesje verwijderen, waarbij de basislaag van rubber op het lager intact blijft
Nieuwe drager rond OEM-lager klemmen
MONTAGE
Dodge WD Durango 3rd gen (2011+)
Jeep WK2 Grand Cherokee 4th gen (2011+)
Past niet op de Durango SRT Hellcat met de 1-delige aluminium aandrijfas.
Onderdeelnummers
Volledige montages
Straat - CHR03A0-S
circuit - CHR03A0- T
Beide - CHR03A0-B
Reserve bussenpakketten
Straat - BSH09A0
Circuit - BSH09A1