De houder van de centrale aandrijfasaandrijving ondersteunt de aandrijfas op zijn plaats met een laag dun rubber. Dat is geweldig om te voorkomen dat NVH (geluid, trilling en hardheid) de cabine bereikt, maar het houdt de lagering niet goed gecentreerd onder belasting, waardoor de lagering doorzakt en de uitlijning van de aandrijfas na verloop van tijd verstoort, en het creëert speling in de aandrijflijn tijdens schakelingen en gaspedaalbediening.
Na verloop van tijd wordt de OEM-bushing broos, en rot hij uiteindelijk droog en barst hij. Zelfs bij de best onderhouden auto's kan de standaard bushing al na 5-10 jaar scheurtjes vertonen.
Wanneer de bushing slijt en doorzakt, verandert het de uitlijning van de aandrijfas, wat extra spanning op de gewrichten legt. Tijdens snelle belasting van de aandrijfas (starts, schakelingen en snelle gaspedaaltoepassing) mag de lagering uit het centrum bewegen, wat speling in de aandrijflijn introduceert en resulteert in trage en onvoorspelbare respons van de aandrijflijn.
Onze geüpgradede aandrijfas-houders houden de aandrijfas stevig op zijn plaats op elk moment. De stevigere bushings zorgen ervoor dat de lagering niet van het centrum kan bewegen, waardoor de koppeloverdracht en de uitlijning van de aandrijfas altijd behouden blijven, wat resulteert in een directere respons van de aandrijflijn onder alle omstandigheden.
Voordelen zoals beschreven door onze klanten omvatten:
- Directere gaspedaalrespons
- Stevigere, directere schakelingen
- Meer onmiddellijke starts
- Vermindering van trillingen door verkeerde uitlijning van de aandrijfas en/of rubberverslechtering
- Soepelere laag-snelheids on/off gaspedaalgedrag (1e versnelling in parkeerplaatsen)
Relatief gemakkelijk te installeren, met de juiste tools zelfs zonder demontage van de cardanas. Installatie in onze werkplaats beschikbaar:
https://youtu.be/A9TSrntz3S4?si=aZHfu8GN0tAcy3td