opc_loader

Wensenlijst

Subaru Impreza/WRX/STi 1e/2e generatie, Saab 9-2X Cardanas tussenaslager steun upgrade (SUB03A0)

Artikelnr: SUB03A0

Voeg modeltype, bouwjaar, versnellingsbaktype en achterwielaandrijving of 4WD toe aan de orderopmerking

(Prijs excl. btw) 294,99
356,94
Zet op wensenlijst
Voorraad
Voorraad:
  0  items
Beschrijving

HET PROBLEEM

De steunlagerdrager wat origineel gemonteerd zit, houdt de aandrijfas op zijn plaats met rubber dat zo dun is dat ongeveer 20 lbs kracht hem van het midden naar het einde van zijn slag verplaatst. Hoewel dat geweldig is om ervoor te zorgen dat geen NVH de cabine bereikt, houdt het het lager niet goed gecentreerd onder belasting, zorgt het ervoor dat het lager na verloop van tijd doorbuigt en de uitlijning van de aandrijfas bederft, en veroorzaakt het speling in de aandrijflijn tijdens schakelen en gas geven. Na verloop van tijd zakt de OEM-bus door en wordt broos, uiteindelijk droogrot en barsten. Zelfs bij de best bewaarde auto's kan de standaardbus binnen 5-10 jaar barsten vertonen. Wanneer de bus loslaat, kan dit leiden tot overmatige trillingen en klonteren en meer spanning op het lager leggen. Om het nog erger te maken, is de standaardsteun gegoten op het middensteunlager, dus het is niet eenvoudig te vervangen zonder speciaal gereedschap.

De onderstaande video's zijn opgenomen op een WRX STi uit 2005. Het lager op dit voertuig is helemaal naar de bodem doorgezakt en rust op het draagframe. De as wordt niet goed ondersteund door de zachte OEM-drager, dus het is toegestaan om tijdens snel laden en lossen uit het midden te bewegen.

DE OPLOSSING

Deze verbeterde eenheid behoudt de aandrijfas altijd stevig op zijn plaats en de solide constructie zorgt ervoor dat hij nooit zal slijten. De dikke bussen zorgen ervoor dat de aandrijfas niet uit het midden kan bewegen, waardoor de aandrijfas te allen tijde uitgelijnd blijft.

DE BUSSEN

Er zijn twee opties beschikbaar voor de bussen, die beide vele malen beter zijn dan de voorraad bus. We hebben goed gelet op de NVH-niveaus die bij deze upgrade horen. Na uitgebreide ontwerpherhalingen hebben we op maat gemaakte isolatorbussen bedacht die de drager scheiden van de carrosserie van het voertuig en bevestigingsmateriaal. Deze dragers verlagen het NVH-niveau aanzienlijk.

De straatbussen absorberen het grootste deel van de NVH van de aandrijflijn. Bij sommige snelheden is wat lichte NVH mogelijk in de vorm van een zachte brom. Met een aangepaste uitlaat of open ruiten hoor je het waarschijnlijk nooit.

De circuit bussen zijn voor diegenen die compromisloze prestaties van de aandrijflijn willen. Deze kunnen een aanzienlijke hoeveelheid cabinegeluid veroorzaken. Weet je niet zeker wat voor jou is? Ze zijn uitwisselbaar, dus u kunt ze allebei proberen.

INSTALLATIE

Voor de installatie hoeft de aandrijfas niet te worden verwijderd. Het 2-delige ontwerp klemt zich om het OEM-lager. De oude drager moet worden verwijderd, dus een snijgereedschap is vereist. Hieronder vindt u voorbeeldinstallatievideo's op modellen uit 2008 en 2022. Er wordt een modelspecifieke installatievideo uitgebracht voordat voorbestellingen worden verzonden. De exacte stappen om toegang te krijgen tot de drager verschillen enigszins per model, maar het verwijderen en installeren van de nieuwe drager is hetzelfde. De basisstappen zijn:

Verwijder eventuele beugels of spatschermen die het verwijderen van de uitlaat en het hitteschild verhinderen

Verwijder of verlaag de uitlaat in het gebied van het middelste steunlager indien nodig voor toegang

p>Verwijder de warmteafscherming van het centrale steunlager

Snijd de OEM-drager af en verwijder het rubberen steunmateriaal met een scheermesje, waarbij de basislaag van het rubber op het lager intact blijft

Nieuwe drager rond het OEM-lager klemmen

MONTAGE

1e generatie Impreza (GM/GC/GF) (1993-1999) (allemaal inclusief Impreza Outback)

2e generatie Impreza-modellen (GD/ GG) (2000-2007) (alle inclusief WRX, WRX STi en Outback Sport)

1e generatie Legacy (BC/BF/BJ) (1989-1994)

Saab 9 -2X

Onderdeelnummers

Volledige samenstellingen

Straat - SUB03A0-S

circuit - SUB03A0-T

Beide - SUB03A0-B

Reserve buspakketten

Straat - BSH09A0

circuit - BSH09A1

Beoordelingen ()
Subaru Impreza/WRX/STi 1e/2e generatie, Saab 9-2X Cardanas tussenaslager steun upgrade (SUB03A0) heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.
Subaru Impreza/WRX/STi 1e/2e generatie, Saab 9-2X Cardanas tussenaslager steun upgrade (SUB03A0)


Aanbevolen artikelen:

117,77
Versterkte steun van harder rubber zorgt voor meer sterkte dan OE-rubbersteunen, vermindert de...
1.587,35
subaru wrx sti GC8 voorste Platen sper differentieel MFactory Metaalplaten sperdifferential. ...
1.384,99
OS Superlock sperdifferentieel   - Wat is dit voor sperdifferentieel? Het betreft...
1.197,39
subaru sti 6 versnellingen Diff-tandwielen 4,300 voorkant Breng uw prestaties op een hoger niveau...
26,56
Referentie: 271541A Productnaam: Achterdiff voorste montagebus SPORT Geschikt voor: Subaru Forester...
1.384,99
OS Superlock sperdifferentieel   - Wat is dit voor sperdifferentieel? Het betreft...

Alternatieve artikelen:

790,00
Als u last heeft van bijgeluiden zoals zingen/ratelen van het differentieel dan is...
29,04
Subaru Impreza GD-GG achter differentieel keerring kit. Kit bevat:3 keerringen (1x voor...
30,50
Referentie: 271618A Productnaam: Achterdiff achterste montagebus SPORT Geschikt voor: Subaru...
356,94
HET PROBLEEMDe steunlagerdrager wat origineel gemonteerd zit, houdt de aandrijfas op zijn plaats...
1.294,10
Subaru Impreza / Legacy (Voordifferentieel) (1993-2000) Quaife torsen sper differentieel.In de...
42,05 35,74
Achterdiff-montage, vroege RA- en Britse WRX-modellenToepasbaar op:Merk: SubaruModel:...
Winkelwagen
Is dit iets voor u?