opc_loader

Menu

Audi B8/8.5 Billet Linkage Versterkingsset (B8029A0)

320,64
(Prijs excl. btw): 264,99
Voorraad:
0 items
Artikelnr:
B8029A0

WAAROM WE DIT PRODUCT HEBBEN GEMAAKT

Iedereen weet dat de voorraadkoppeling waardeloos is. Het presteert niet goed, het is stom om te vervangen en het is duur om te vervangen. Na er uitgebreid naar gekeken te hebben, kwamen we tot de conclusie dat het niet allemaal slecht was. Er zitten genoeg goede delen in. De stang die van de schakelhendel naar de dwarsstang loopt, is zo stijf als maar kan. De plastic koppeling die de houder voor het onderste kogelgewricht en de kogel voor het bovenste kogelgewricht vasthoudt, is zeer goed gemaakt. Hij heeft dikke verstevigingsribben en buigt helemaal niet onder belasting.

Waar de wielen beginnen af te vallen, is wanneer we kijken naar de kogelgewrichten en de dwarsstang. Met name het onderste kogelgewricht is ondergebracht in een flexibele kunststof en rubberen houder die samendrukt en buigt onder belasting. De kunststof dwarsstang is zo flexibel als maar kan. Het buigt enorm onder belasting, wat ertoe leidt dat je gemakkelijker vast komt te zitten in de omgekeerde baan bij de 1-2-ploegendienst, en in het algemeen slordigheid toevoegt aan het schakelpatroon. De bus van de dwarsstang is ook redelijk zacht en kan worden gezien als buigend. We hebben dat vervangen door een stijve polyurethaanbus die op zijn plaats wordt gehouden met een precisie-roestvrijstalen schouderbout voor een perfecte no-slop no-flex-interface. Hoewel het ook van plastic is, is het bovenste kogelgewricht niet zo slecht, maar aangezien we het hebben over de dwarsstang, hebben we besloten om het te versterken terwijl we erin zitten.

Dus in plaats van te vervangen de hele koppeling, transformeert deze kit de standaard koppeling door de 2 kogelgewrichtcups, de kruisstang en de bus/bout van de kruisstang te vervangen.

INSTALLATIE

Hier is de kicker. Door ons alleen op deze onderdelen te concentreren, hoeven we de hefinrichting niet uit de auto te trekken. In feite hoef je hem niet los te haken van de versnellingspook, en het hele ding wordt heel gemakkelijk gedaan van onder de auto op kriksteunen. U hoeft uw trans niet te laten vallen. U hoeft uw uitlaat niet aan te raken. U hoeft uw x-brace niet aan te raken. Vanuit de cabine hoeft u niets te doen. U hoeft uw shifter niet eens opnieuw af te stellen. Het is heel eenvoudig.

Klap de auto op.

Verwijder het spatscherm van de transmissie.

Verwijder de M10 drievoudige vierkante hulpcilinderbout en trek deze uit de transmissie (niet vereist maar helpt om ruimte te maken voor uw handen). Let op: dit heeft geen invloed op het hydraulisch systeem, dus ontluchten is achteraf niet nodig.

Plaats de krik onder de staartas van de transmissie ter ondersteuning.

Draai de 4 M12 drievoudige vierkante bouten los waarmee de trans-steunbeugel aan de body.

Laat de krik zakken zodat de achterkant van de transmissie kan doorzakken totdat u voldoende ruimte heeft om uw handen boven de transmissie te plaatsen.

Draai de 13 mm moer los en verwijder de koppeling van de versnellingsschakelas met spievertanding aan de bestuurderszijde van de transmissie.

Draai de 13 mm bout los waarmee de dwarsstang aan de transmissie is bevestigd. Op dit punt kan de koppeling aan de zijkant van de transmissie naar beneden worden getrokken en zullen de retrofitwerkzaamheden worden uitgevoerd rond het niveau van de x-brace.

Verwijder de 2 T20-schroeven die de stofhoes aan de onderkant van de koppeling vasthouden.

Trek het onderste kogelgewricht en de kom uit de koppeling.

Plaats 2 JXB onderste kogelgewrichtcups rond de kogel en druk deze terug in de koppeling.

Vervang 2 T20 stofhoesschroeven.

Gebruik een houweel of een schroevendraaier om de bovenste kogelgewrichtbus terug te trekken.

Trek de bovenste kogelgewricht van de dwarsstang en gooi de dwarsstang en de bovenste houder weg.

Schroef de bouten JXB-kruisstang rond de bovenste kogel.

Bevestig de JXB-kruisstang opnieuw aan de transmissie met een nieuwe borstbout en bus.

Bevestig de verbindingsstang weer aan de schakelas met spievertanding en plaats de moer terug.

Plaats de moer terug. hulpcilinder terug in de trans en bevestig de bout.

Krik de achterkant van de trans naar achteren en zet de beugel weer vast met 4 bouten.

Vervang het spatscherm van de transmissie en laat de auto zakken.

p>Dit is een klus van 2 uur voor de gemiddelde huismonteur.

Audi B8/8.5 Billet Linkage Versterkingsset (B8029A0) heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.
Review plaatsen
Audi B8/8.5 Billet Linkage Versterkingsset (B8029A0)
Review plaatsen

Meest recente reviews