Verbeter de prestaties van uw 2021+ BMW G8X M2/M3/M4 met de do88 Front Intercooler Radiateur; een radiateur ontworpen voor optimale laadluchtkoeling onder de meest veeleisende rijomstandigheden.
Achtergrond
De S58-motor maakt gebruik van een water-lucht intercooler (charge cooler) die gekoppeld is aan een warmtewisselaar (waterradiateur) aan de voorzijde van de auto. Deze radiateur koelt het water dat door de intercooler stroomt; dit water voert de hitte van de gecomprimeerde inlaatlucht af voordat deze de motor binnengaat.
Uitdagingen van het S58-koelsysteem
Eigenaren van getunede S58-motoren krijgen vaak te maken met het probleem van snelle ‘Heat-Soak’ (warmteverzadiging) in het koelsysteem, vooral tijdens circuitgebruik. Hoge inlaattemperaturen kunnen ertoe leiden dat de ECU het vermogen beperkt of de auto zelfs in de noodloop (limp mode) zet. De do88 Front Intercooler Radiateur helpt de temperaturen laag te houden en verbetert de betrouwbaarheid en prestaties van uw auto.
Onze oplossing
Het ontwerp van de do88-radiateur begon met een volledige herziening, waarbij duurzaamheid en prestaties voorop stonden. Door plastic onderdelen te vervangen door robuust aluminium voor de eindtanks, de kern en de CNC-gefreesde aansluitingen – en door alles volledig TIG te lassen – biedt onze koeler maximale duurzaamheid en langdurige prestaties. De introductie van een Quad pass-ontwerp verbetert de koeling aanzienlijk, doordat de koelvloeistof vier keer door de kern stroomt voor een maximale efficiëntie.
Maar het doel van do88 ging verder dan alleen duurzaamheid. Door het kernvolume met 39% te vergroten en het externe buisoppervlak met 9% te verhogen, in combinatie met de Quad pass-flow, presteert de do88-koeler aanzienlijk beter dan het origineel. Dit resulteert in een grotere koelcapaciteit, wat de prestaties van uw auto direct ten goede komt.
Installatie
De do88-koeler is ontworpen voor een eenvoudige montage in combinatie met de originele BMW-onderdelen. De set wordt geleverd met op maat gemaakte rock guards (beschermroosters) om de kern te beschermen tegen steenslag en vuil. Onze koeler past op auto's met zowel een automatische als een handgeschakelde versnellingsbak, wat het een veelzijdige upgrade maakt voor alle G8X M2/M3/M4-modellen.
Belangrijkste kenmerken:
39% groter kernvolume dan het origineel.
48 mm dikke 2-rijige kern: Zorgt voor een toename van het actieve koeloppervlak met maar liefst 9%.
Quadruple-pass flow: De vloeistof stroomt vier keer door de koeler in plaats van twee keer (zoals bij de originele koeler), wat het contact tussen het water en het koeloppervlak maximaliseert.
Geoptimaliseerde vinnen: Iets hogere koelvinnen (5 mm in plaats van 4,4 mm). Dit garandeert een goede luchtstroom naar de achterliggende motorradiateur, ondanks de dikkere kern.
Volledig aluminium constructie: Voorzien van duurzame, TIG-gelaste eindtanks.
Grotere vloeistofcapaciteit: 1,4 liter extra inhoud voor optimale warmteafvoer.
Upgrade uw BMW G8X M2/M3/M4 met de do88-radiateur en ervaar verbeterde koelefficiëntie en constante prestaties onder de zwaarste omstandigheden.