Beschrijving
Inlaat:
Om een rem effectief te kunnen koelen, is het noodzakelijk om er zoveel mogelijk lucht naartoe te transporteren. De GP3 heeft aan de voorkant al een kanaal dat naar de wielkast leidt, maar dit is enigszins verborgen. Er is een verspringing tussen de inlaat van genoemd kanaal en de inlaat op de bumper. Juist in dit gebied krijgt noch het kanaal, noch de intercooler verse lucht. Door onze inzetstukken wordt de lucht gericht geleid en vergroten we zo het luchtvolume dat door het kanaal naar de wielkast wordt geleid.
Uitlaat:
Ook hier , de remschijf moet centraal zoveel mogelijk lucht bevatten. De remschijf van de Mini GP3 heeft geen grote pot. Een klassieke oplossing met behulp van een ankerplaat resulteerde erin dat het binnenoppervlak van de wrijvingsschijf aan één zijde werd gekoeld. Om het turbine-effect van de remschijf te benutten, hebben we echter een remkoelsysteem ontwikkeld dat de lucht die uit het bovengenoemde kanaal stroomt absorbeert en naar het midden van de schijf leidt.
Geen permanent wijziging nodig voor montage.
Installatievideo-instructies:
Inbegrepen bij de levering:
1x luchtgeleidingsschoepuitlaat aan de linkerkant
1x luchtgeleidingsschoep uitlaat rechts
2x luchtinlaat< /p>
6x M4 schroeven + moeren
Artikel is geschikt voor
Mini F56 GP3
Motorsportonderdelen zonder straatgoedkeuring Wij wijzen er uitdrukkelijk op dat geen van onze te koop aangeboden producten originele voertuigonderdelen zijn van de voertuigfabrikanten BMW AG, M GmbH, MINI, VAG of andere voertuigfabrikanten. Het benoemen van de voertuigmerken en -modellen dient alleen om het product te vinden en aan het juiste voertuigtype toe te wijzen.
De verschillende modellen vari?ren enigszins in de wielpositie, in combinatie met verschillende chassisgeometrie?n en wiel- en bandcombinaties. wordt het voor ons onmogelijk om alle varianten te behandelen. In het ergste geval zou het wiel bij volledige stuurhoek iets kunnen rusten (wat alleen het geval zou moeten zijn bij het parkeren), wat geen schade aan de band zou kunnen veroorzaken. In dit geval werd ons gevraagd de laatste ? stuuromwentelingen achterwege te laten.